خبرگزاری کار ایران

مقام‌‌های واشنگتن:

آمریکا به طور کامل از فواد معصوم حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۹۷۴

معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد که واشنگتن از فواد معصوم به عنوان «ضامن قانون اساسی عراق» به طور کامل حمایت می‌کند.

به دنبال موضع‌گیری «نوری المالکی» نخست‌وزیر عراق مبنی بر متهم کردن «فواد معصوم» رییس‌جمهوری این کشور به تخطی از قانون اساسی٬ یکی از مقام‌های ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که کشورش به طور کامل از معصوم حمایت می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز٬ «برت مک‌گرک» معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد که واشنگتن از فواد معصوم به عنوان «ضامن قانون اساسی عراق» به طور کامل حمایت می‌کند.

مالکی در سخنرانی تلویزیونی خود فواد معصوم را متهم به تخطی از قانون اساسی کرده و گفته است که قصد دارد از وی به دلیل تعلل در معرفی رئیس‌ بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمان به عنوان نخست‌وزیر٬ به دادگاه فدرال شکایت کند.

قرار بود رییس‌جمهوری عراق تا امروز – دوشنبه - رییس بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمان را مامور تشکیل دولت جدید کند اما وی معرفی نخست‌وزیر را تا هشت روز دیگر به تاخیر انداخته است.

نوری المالکی که رهبر «ائتلاف دولت قانون» است٬ این ائتلاف را بزرگ‌ترین فراکسیون پارلمان می‌داند و گفته است که برای سومین بار برای کسب سمت نخست‌وزیری تلاش خواهد کرد.

در همین رابطه٬ نوری المالکی شنبه گذشته با «سلیم الجبوری» رئیس مجلس عراق نیز دیدار کرده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز