خبرگزاری کار ایران

مقام‌های کی‌یف:

ارتش اوکراین به سمت پیروزی پیش می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۸۰۲

ناحیه تحت کنترل جدایی‌طلبان اکنون دو و نیم بار کوچک‌تر از چهار هفته قبل است. بیش از ۶۵ شهر و روستا توسط نیروهای اوکراین در دونتسک و لوهانسک آزاد شده است. نیروهای ما در حالت تهاجمی هستند اما می‌خواهم جهانیان بدانند که روسیه درحال تلافی‌جویی است.

وزیر دفاع اوکراین گفت که نیروهای دولتی این کشور در حال کسب دستاوردهای قابل توجهی در برابر جدایی‌طلبان در شرق این کشور هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «ولری هلتی» گفت که پیروزی «خیلی زود» به دست خواهد آمد.

هم‌زمان، نیروهای دولتی محاصره شهرهای دونتسک و لوهانسک که در کنترل جدایی‌طلبان است را تنگ‌تر می‌کنند.

ساکنان این مناطق درحال انبار کردن آذوقه و تدارکات بوده و در زیرزمین‌ها پناه گرفته‌اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که لوهانسک در عمل تحت محاصره بوده و برق ندارد.

گزارش می‌شود که شنبه گذشته حداقل ۹ غیرنظامی در دونتسک و لوهانسک کشته شدند.

این منطقه از ماه آوریل و زمانی که جدایی‌طلبان در شرق کشور از کی‌یف اعلام استقلال کردند، بی‌ثبات بوده است.
گزارش می‌شود که بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از زمان شروع درگیری‌ها کشته شده‌اند.

سقوط پرواز‌ام اچ ۱۷ خطوط هوایی مالزی در ماه جولای در شرق اوکراین نه تنها کمکی به توقف درگیری‌ها نکرده بلکه تنش‌ها را تشدید کرده است.

روسیه که در ماه مارس منطقه کریمه اوکراین را به خاک خود ملحق کرد، به مسلح کردن شورشیان متهم شده و هدف تحریم‌های بیشتر آمریکا و اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

ژنرال هلتی گفت که وی درک می‌کند که گرفتن شهرهای دونتسک و لوهانسک آسان نخواهد بود، به ویژه از این لحاظ که روسیه «برای تحریک ما هر کاری بتواند می‌کند.»

وی در عین حال گفت که نیرو‌هایش درحال پیروزی هستند.

هلتی گفت: «ناحیه تحت کنترل جدایی‌طلبان اکنون دو و نیم بار کوچک‌تر از چهار هفته قبل است. بیش از ۶۵ شهر و روستا توسط نیروهای اوکراین در دونتسک و لوهانسک آزاد شده است. نیروهای ما در حالت تهاجمی هستند اما می‌خواهم جهانیان بدانند که روسیه درحال تلافی‌جویی است.»

وزیر دفاع اوکراین گفت که صد در صد از پیروزی مطمئن است و اوکراین گزینه‌ای جز ادامه نبرد ندارد.

وی گفت که تا زمان جمع شدن همه شواهد و بقایا از محل سقوط هواپیمای پرواز‌ام اچ ۱۷ درگیری در آنجا روی نخواهد داد. این محل اکنون در کنترل جدایی‌طلبان است.

هلتی افزود که نیروهای ارتش به محل سقوط نزدیک بودند اما از آنجا عقب کشیده‌اند تا ماموریت بین‌المللی در آنجا به درستی انجام شود.

ماموران پلیس از هلند و استرالیا هم اکنون درحال جست‌وجو در میان لاشه هواپیما و جایی که تصور می‌شود بقایای اجساد حداکثر ۸۰ نفر باقی مانده باشد، هستند.

بازرسان شنبه گذشته به دلیل ادامه گلوله‌باران در ناحیه مجبور شدند محل کارشان را ترک کنند.

آمریکا جدایی‌طلبان نزدیک به روسیه را به دلیل ساقط کردن هواپیما با موشک‌های ضدهوایی ساخت روسیه مقصر می‌شناسد اما روسیه تاکید می‌کند که مسئولیت سقوط هواپیما بر عهده نیروهای دولتی اوکراین است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز