خبرگزاری کار ایران

داعش بیمارستان‌های موصل را تفکیک جنسیتی کرد

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۱۵۳

داعش تصمیم دارد بیمارستان و درمانگاه‌های موصل را به گونه‌ای تفکیک جنسیتی کند که برخی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها فقط پزشک‌ها و کارکنان زن داشته باشند.

گروه تروریستی داعش بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های شهر «موصل» را تفکیک جنسیتی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، منابع پزشکی در شهر موصل گفتند که عناصر داعش پزشکان، پرستار‌ها و کارکنان بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های موصل را تفکیک جنسیتی کردند.

این منابع افزودند که داعش تصمیم دارد بیمارستان و درمانگاه‌های موصل را به گونه‌ای تفکیک جنسیتی کند که برخی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها فقط پزشک‌ها و کارکنان زن داشته باشند.

این منابع تاکید کردند که بیمارستان‌های موصل از کمبود دارو رنج می‌برند و از زمان کنترل این شهر توسط داعش، پزشک‌ها، پرستار‌ها و دیگر کارکنان بیمارستان‌ها حقوقی دریافت نکرده‌اند.

کمبود دارو و مشکلات پزشکان باعثمرگ بیماران شده و بسیاری از زنان نیز به علت سوء تغذیه و اوضاع بد بهداشتی مجبور به سقط جنین می‌شوند.

در همین حال، برخی منابع نیز گفتند که داعش سهم غذای روزانه بیماران در بیمارستان‌های موصل را قطع کرده و آن را میان اعضای خود تقسیم می‌کند.

این منابع افزودند که داعش سهم غذای روزانه سه هزار بیمار را قطع کرده است.

این منابع تصریح کردند که عناصر داعش از رسیدن دارو، سوخت و پول توسط دولت مرکزی عراق به موصل جلوگیری می‌کنند.

در تحولی دیگر، عناصر داعش آب تنها کارخانه تولید دارو در موصل را قطع کرده و این اقدام باعثتوقف کامل فعالیت این کارخانه شده است.

یکی از ساکنان شهر موصل نیز گفت که اگر سازمان‌های بشردوستانه در موصل دخالت نکنند، این شهر به زودی شاهد فاجعه انسانی بزرگی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز