خبرگزاری کار ایران

اوباما از آتش‌بس پیشنهادی مصر استقبال کرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۴۶۲

باراک اوباما با استقبال از آتش‌بس پیشنهادی مصر، ابراز امیدواری کرد که این پیشنهاد، توقف حملات و برقراری آرامش را به دنبال داشته باشد.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا از پیشنهاد مصر برای آتش‌بس میان طرفین اسرائیلی و فلسطینی استقبال کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، باراک اوباما با استقبال از آتش‌بس پیشنهادی مصر، ابراز امیدواری کرد که این پیشنهاد، توقف حملات و برقراری آرامش را به دنبال داشته باشد.

بر اساس این گزارش، این پیشنهاد که توسط وزیر خارجه مصر ارائه شد، دو طرف را ترغیب به آتش‌بس از صبح امروز - سه‌شنبه - و در پی آن انجام مجموعه‌ای ملاقات‌ها در قاهره میان نمایندگان حماس و اسرائیل می‌کند.

این پیشنهاد قبل از نشست اضطراری وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره مطرح می‌شود.

حماس تایید کرد که تلاش برای آتش‌بس در جریان است اما اعلام کرده هنوز توافقی حاصل نشده است.

مقام‌های اسرائیلی گفتند که کابینه امنیتی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم برای بحثدرباره این پیشنهاد تشکیل جلسه خواهد داد.

«جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دوشنبه شب در بیانیه کوتاهی نوشت: «از دعوت مصر برای آتش‌بس استقبال می‌کنیم و امیدواریم به بازگشت آرامش در اسرع وقت منجر شود. وزیر خارجه آمریکا در این مقطع دشوار عمیقا در مباحثات با بنیامین نتانیاهو، مقام‌های دولت مصر و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شرکت داشته و ایالات متحده همچنان به کار با آن‌ها و شرکای منطقه‌ای به منظور یافتن راه حلی برای این وضعیت خطرناک و قابل انفجار متعهد است.»

مقام‌های فلسطینی تاکید می‌کنند که از زمان شروع عملیات در روز سه‌شنبه گذشته حداقل ۱۹۰ نفر در اثر حملات هوایی اسرائیل در غزه شهید شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز