خبرگزاری کار ایران

اسرائیل آتش‌بس با فلسطینی‌ها را به توقف ساخت موشک مشروط کرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۶۹۳

اسراییل توقف ساخت موشک‌های میان‌برد و دوربرد در نوار غزه را به عنوان شرط برقراری آتش‌بس اعلام کرده است.

رژیم صهیونیستی آتش‌بس با فلسطینی‌ها را به توقف ساخت موشک در نوار غزه مشروط کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارنوت» نوشت که این رژیم توقف ساخت موشک‌های میان‌برد و دوربرد در نوار غزه را به عنوان شرط برقراری آتش‌بس اعلام کرده است.

این روزنامه در ادامه نوشت که اسرائیل از مقام‌های قاهره خواسته است که به بستن تونل‌های مرزی میان مصر و نوار غزه ادامه دهند.

یدیعوت آحارنوت همچنین نوشت که همه میانجی‌گران آمادگی خود را برای وساطت میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها اعلام کردند اما مصر تنها طرفی است که می‌تواند توافقی میان دو طرف ایجاد کند.

این روزنامه تاکید کرد که همه میانجی‌گران اعم از مصر یا قطر، باید از افزایش قدرت حماس جلوگیری کنند.

این روزنامه اسرائیلی اذعان کرد که قدرت حماس بدون قاچاق اسلحه از کشورهای مختلف ۲۰ برابر شده است.

روزنامه «هاآرتص» نیز نوشت که مسئولان سیاسی و امنیتی اسرائیلی بر سر این‌که نباید در اجرای عملیات زمینی در نوار غزه شتاب کرد، به توافق رسیدند.

در همین حال، جنبش حماس پیشنهاد مصر برای برقراری آتش‌بس به مدت ۴۰ ساعت و پس از آن بررسی جزئیات بیشتر توافق‌نامه آتش‌بس را نپذیرفت.

در تحولی دیگر، به‌رغم بمباران شدید نوار غزه توسط اسرائیل، مبارزان فلسطینی صبح امروز - یکشنبه - بیش از ۳۰ موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز