خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کاخ سفید:

آمریکا درباره مساله جاسوسی با آلمان همکاری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۹۶۶

سخنگوی کاخ سفید روابط «ارزشمند» آمریکا با آلمان را ستود و گفت که برای حل مناسب این وضعیت با آلمانی‌ها همکاری خواهیم کرد.

دولت آمریکا وعده داده است برای حل نزاع بر سر یک آلمانی که گزارش شده به دلیل جاسوسی برای آمریکا بازداشت شده است٬ با برلین همکاری کند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی٬ یک سخنگوی کاخ سفید گفت که نمی‌تواند به طور مستقیم درباره این مساله اظهار نظر کند اما تلاش‌ها برای حل مشکل در جریان است.

پیش از این٬ «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در جریان سفر به چین درباره ادعای مربوط به حضور یک جاسوس آمریکا در دستگاه اطلاعاتی آلمان ابراز نگرانی کرده بود.

وی گفت: «این تضادی آشکار با آنچه من یک همکاری آمیخته به اعتماد(با آمریکا) می‌دانم٬ خواهد بود.»

مرکل تاکید کرد که اگر ادعاهای جاسوسی دوجانبه درست باشد، اعتماد میان دو کشور را به طور جدی خدشه دار خواهد کرد.

تازه ترین چرخش در ادامه نزاع بر سر مسائل جاسوسی میان دو کشور هفته گذشته و زمانی فاش شد که یک کارمند آلمانی دستگاه اطلاعات خارجی این کشور(بی ان دی) بازداشت شد.

این مرد آلمانی به انتقال بیش از ۲۰۰ سند طی دو سال در ازای ۲۵ هزار یورو مظنون است.

«جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید روابط «ارزشمند» آمریکا با آلمان را ستود و گفت: «برای حل مناسب این وضعیت با آلمانی‌ها همکاری خواهیم کرد.»

روابط آلمان و آمریکا از زمانی که مشخص شد سازمان امنیت ملی آمریکا(ان اس ای) تماس های تلفن همراه مرکل را زیر نظر دارد٬ متشنج شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز