خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهوری اوکراین به آتش‌بس با مخالفان مسلح پایان داد

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۹۰۳

پترو پوروشنکو آتش‌بس یک‌جانبه دولت خود با جدایی‌طلبان شرق کشور را پایان داده و گفته است: «حمله می‌کنیم، سرزمین خود را پس می‌گیریم.»

«پترو پوروشنکو» رییس‌جمهوری اوکراین به آتش‌بس با مخالفان مسلح دولت پایان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، پترو پوروشنکو آتش‌بس یک‌جانبه دولت خود با جدایی‌طلبان شرق کشور را پایان داده و گفته است: «حمله می‌کنیم، سرزمین خود را پس می‌گیریم.»

رییس‌جمهوری اوکراین گفته است با «فعالیت‌های جنایتکارانه» شبه‌نظامیان هوادار روسیه دیگر شانسی برای رسیدن به صلح وجود ندارد.

آتش‌بس متزلزل میان مقام‌های اوکراین و گروه‌های جدایی‌طلب قرار بود دوشنبه شب به پایان برسد.

هر دو طرف، یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کرده‌اند.

خبرگزاری «اینترفکس» به نقل از شبه‌نظامیان هوادار روسیه گفته است که نیروهای اوکراین گلوله‌باران شهر «کراماتورسک» را از سر گرفته‌اند.

رییس‌جمهوری اوکراین گفته است تصمیمش برای ادامه ندادن آتش‌بس، «جوابی به تروریست‌ها، شبه‌نظامیان و آدم‌کش‌ها است.»

اوایل روز دوشنبه دفتر رییس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که روسیه و اوکراین برای همکاری به منظور برقراری آتش‌بس دوجانبه در شرق اوکراین توافق کرده‌اند.

نیروهای مسلح هوادار روسیه در حال تصرف ساختمان‌های اصلی در شهر‌ها و محله‌های سراسر شرق اوکراین هستند.
رهبران جدایی‌طلبان در دونتسک و لوهانسک اعلام استقلال کرده‌اند.

با این همه نیروهای نظامی اوکراین در برخی مناطق، مخالفان را محاصره کرده‌اند.

رهبران اتحادیه اروپا و آمریکا از روسیه خواسته‌اند از نفوذ خود برای پایان دادن به خشونت‌ها توسط مخالفان مسلح استفاده کند و تهدید کرده‌اند در غیر این صورت علیه موسسات بازرگانی و مقام‌های ارشد روس تحریم‌های تازه وضع می‌کنند.

امید به آن بود که بعد از اعلام توافق برای تمدید آتش‌بس توسط رییس‌جمهوری فرانسه، این وضعیت ادامه پیدا کند اما چنین اتفاقی نیفتاد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه پیش‌ از این بر اهمیت تمدید آتش‌بس تاکید کرده و خواستار نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا بر آتش‌بس شده بود.

با این همه این سازمان اعلام کرده که عملیات نظارتی خود را کاهش داده و اعزام نیرو به شرق اوکراین را متوقف کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز