خبرگزاری کار ایران

حمله انتحاری به یک مرکز طرف قراداد ناتو در شرق افغانستان

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۲۳۷

این حادثه امروز – پنجشنبه - حدود ساعت چهار و نیم بامداد به وقت محلی اتفاق افتاد که یک گروه سه نفری مهاجمان انتحاری با اسلحه سبک و سنگین به یک مرکز وابسته به تجهیزات تدارکاتی ناتو حمله کردند.

مسئولان محلی در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان از حمله مهاجمان انتحاری به یک پایگاه تدارکاتی نیروهای ناتو و انهدام تجهیزات متعلق به این نیروها خبر داده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی بی سی٬ «احمدضیا عبدالزی» سخنگوی والی ننگرهار گفت که این حادثه امروز – پنجشنبه - حدود ساعت چهار و نیم بامداد به وقت محلی اتفاق افتاد که یک گروه سه نفری مهاجمان انتحاری با اسلحه سبک و سنگین به یک مرکز وابسته به تجهیزات تدارکاتی ناتو حمله کردند.

به گفته سخنگوی والی ننگرهار، در این حمله ۳۸ دستگاه تانکر سوخت منهدم شده است.

این حادثه در شهرک مرزی «تورخم» ننگرهار در نزدیکی مرز افغانستان و پاکستان روی داده است. مرزهای افغانستان با پاکستان در جنوب و جنوب شرق افغانستان از نا امن ترین نقاط مرزی دو کشور به شمار می‌آید. گروه طالبان و دیگر شورشیان در امتداد این مرزها فعالیت و نفوذ دارند.

عبدالزی گفت که مهاجمان به جلیقه های انتحاری ملبس بودند و حمله خود را ابتدا با شلیک کلاشنیکوف، موشک و نارنجک انداز آغاز کردند.

سخنگوی والی ننگرهار می‌گوید که برای مقابله با مهاجمان، نیروهای پلیس ملی افغانستان به محل حادثه اعزام شدند و این حمله پس از حدود یک ساعت و نیم درگیری میان مهاجمان و سربازان پلیس پایان یافت.

سه عامل انتحاری در این حادثه کشته شدند اما به نیروهای امنیتی آسیبی نرسیده است. پلیس مرزی افغانستان هم که در این عملیات شرکت داشته٬ گفته است که دو نفر از مهاجمان قبل از وارد شدن به این محل در اثر شلیک ماموران امنیتی از پای درآمدند ولی مهاجم سومی موفق شده که وارد مرکز شود.

در همین حال «حسین مشرقی‌وال» فرمانده پلیس ننگرهار گفت که مرکزی که هدف حمله مهاجمان قرار گرفته متعلق به یک شرکت خصوصی است که وظیفه حمل و نقل وسایل تدارکاتی نیروهای ناتو را به عهده دارد.

وی گفت که این مرکز زیر نظر معاونت محافظت عامه وزارت امور داخله افغانستان قرار داشت.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفته و با ارسال خبرنامه‌ای برای رسانه‌ها اعلام کرده است که هدف این حمله، یک پایگاه نظامی آمریکایی بوده که برای نیروهای آمریکایی در افغانستان تجهیزات نظامی می‌ساخت.

ولایت ننگرهار در شرق کابل با پاکستان مرز مشترک دارد و از ولایت‌های نسبتا ناامن نزدیک به پایتخت است. مخالفان مسلح دولت هر از گاهی به هدف‌هایی در این ولایت حمله می‌کنند.

حمله به تانکرها و مراکز سوخت‌رسانی متعلق به ناتو بدون سابقه نیست و در سال‌های گذشته، مهاجمان مسلح بارها تانکرهای حامل سوخت برای ناتو را در مسیر انتقال سوخت از مسیر پاکستان به افغانستان هدف حمله قرار داده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز