خبرگزاری کار ایران

بان کی مون اقدامات تروریستی داعش در عراق را محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۲۱۸

بان نسبت به اعدام‌های دسته‌جمعی توسط داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در عراق ابراز نگرانی کرده و تاکید کرد که عاملان این جنایت‌ها باید به عدالت تحویل داده شوند.

«بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل اقدام‌های گروه‌های تروریستی از جمله «داعش» در عراق را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی المسله، بان با صدور بیانیه‌ای افزایش خشونت‌ها توسط گروه‌های تروریستی از جمله گروه تروریستی داعش در عراق را محکوم کرد.

وی نسبت به اعدام‌های دسته‌جمعی توسط داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در عراق ابراز نگرانی کرده و تاکید کرد که عاملان این جنایت‌ها باید به عدالت تحویل داده شوند.

دبیر کل سازمان ملل در این بیانیه همچنین نسبت به پیامدهای خطرناک گفتمان طایفه‌ای برای عراق و منطقه هشدار داد.

بان کی مون از سخنان آیت‌الله «سید علی سیستانی» مرجع عالی‌قدر شیعیان عراق درباره ضرورت وحدت عراق و یکپارچگی مردم این کشور استقبال کرده و آن را صدای بسیار تاثیر گذار حکمت و تعقل توصیف کرد.

دبیر کل سازمان ملل از همه رهبران سیاسی، نظامی و دینی عراق خواست که بر سر طرح امنیتی ملی فراگیر به توافق برسند.

وی از جامعه جهانی نیز خواست با عراق در رویارویی با چالش امنیتی خطرناک اعلام همبستگی کند.

بان در ادامه گفت که هیئت سازمان ملل در عراق‌(یونامی) برای کمک به ملت و دولت این کشور در مسیر پایان دادن به بحران آمادگی کامل دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز