خبرگزاری کار ایران

اخضر ابراهیمی:

در صورت عدم حل بحران سوریه تمام خاورمیانه بی‌ثبات می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۳۲۳

بحران سوریه بر کشورهای همسایه سوریه تاثیر گذاشته است و اگر حل نشود همه منطقه بی‌ثبات می‌شود.

«اخضر ابراهیمی» فرستاده ویژه سابق سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه نسبت به حل نشدن بحران این کشور هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سیریا نیوز، ابراهیمی در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «اشپیگل» گفت که بحران سوریه بر کشورهای همسایه تاثیر گذاشته است و اگر این بحران حل نشود، همه منطقه بی‌ثبات می‌شود.

وی افزود که بحران سوریه باعثناامنی و بی‌ثباتی کشورهایی مانند لبنان می‌شود.

وی درباره کنار نرفتن «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت گفت که اسد به وی اطلاع داده بود که ملت سوریه او را می‌خواهد و تا زمانی که ۵۰ درصد از مردم سوریه هوادارش هستند در قدرت می‌ماند اما اگر کمتر از این میزان وی را بخواهند از قدرت کناره‌گیری می‌کند.

فرستاده ویژه سازمان ملل با اعلام این‌که وی امیدوار بود اسد با تشکیل دولت انتقالی از قدرت کنار برود، مدعی شد که اسد ۸۹ درصد از آرا را در انتخابات ریاست جمهوری به دست آورد و این واقعیت به معنای این است که نمی‌توان به راه حلی برای بحران سوریه رسید.

فرستاده سابق سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه در ادامه گفت که بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد و هیچ کدام از دو طرف نمی‌تواند پیروز شود.

وی نسبت به تبدیل شدن سوریه به یک سومالی جدید هشدار داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز