خبرگزاری کار ایران

توافق رهبران اتحادیه اروپا بر سر بازبینی برنامه این اتحادیه

کد خبر : ۱۷۱۵۶۲

رییس شورای اروپایی گفته است که این توافق در نتیجه «پیام قاطعی» صورت گرفته که رای‌دهندگان اروپایی در انتخابات پارلمانی به رهبران خود داده‌اند.

«هرمان ون رومپوی» رییس شورای اروپا از توافق رهبران اتحادیه اروپا بر سر بازبینی برنامه در بروکسل مقر این اتحادیه خبر داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، ون رومپوی گفته است که این توافق در نتیجه «پیام قاطعی» صورت گرفته که رای‌دهندگان اروپایی در انتخابات پارلمانی به رهبران خود داده‌اند.

رییس شورای اروپایی گفته است که رهبران ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا از وی خواسته‌اند که درباره سیاست‌های آتی اتحادیه نیز مشورت را آغاز کنند.

هرمان ون رومپوی این سخنان را در پی نشستی در بروکسل اعلام کرد که برای بررسی نتیجه انتخابات پارلمانی و موفقیت غیرمنتظره احزاب راست‌گرای افراطی و پوپولیست برگزار شده بود.

در پی نتیجه این انتخابات رهبران شکست خورده خواستار بازبینی اتحادیه اروپا در سیاست‌های خود شده‌اند.

بر اساس این گزارش، اصلاحات می‌تواند شامل مقرارت کمتر و تمرکز کمتر بر تدابیر ریاضتی شود و نیز سیاست‌هایی برای کمک به رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی را دربربگیرد تا در عمل به رای‌دهندگان ناراضی پاسخی داده شود.

ون رومپوی گفت که نتیجه انتخابات اروپا نشان‌دهنده «آمیزه‌ای از تدوام و تغییر» بوده است.

در همین حال، «فرانسوا اولاند» رییس‌جمهوری فرانسه گفت که اولویت اتحادیه اروپا باید رشد، اشتغال و سرمایه‌گذاری باشد.

اولاند گفت که نشست بروکسل «نخستین بحثمفید» بوده و رهبران اتحادیه اروپا توافق کرده‌اند که اقتصاد را درکانون برنامه‌های خود قرار دهند.

پیش‌ از این رییس‌جمهوری فرانسه از اروپا خواسته بود به تحولات فرانسه توجه کند. اولاند شکست حزب سوسیالیست خود از حزب راست‌گرای جبهه ملی را «دردناک» توصیف کرده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز