خبرگزاری کار ایران

حمایت هیگل از تصمیم اوباما برای باقی ماندن شماری از سربازان آمریکایی در افغانستان

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۵۵۵

چاک هیگل طی بیانیه‌ای با حمایت از تصمیم اوباما، تاکید کرد که این اقدام باعثحفظ دستاوردهای جنگ ۱۰ ساله افغانستان شده و مانع از به قدرت رسیدن مجدد شبه‌نظامیان در این کشور می‌شود.

«چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا از تصمیم «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری این کشور مبنی بر باقی ماندن شماری از سربازان آمریکایی در افغانستان حمایت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، چاک هیگل طی بیانیه‌ای با حمایت از تصمیم اوباما، تاکید کرد که این اقدام باعثحفظ دستاوردهای جنگ ۱۰ ساله افغانستان شده و مانع از به قدرت رسیدن مجدد شبه‌نظامیان در این کشور می‌شود.

وی افزود که باقی ماندن شماری از نیروهای آمریکایی در افغانستان همچنین به واشنگتن کمک می‌کند پیشرفت‌های عمده‌ای را که در زمینه آموزش و تجهیز نیروهای امنیت ملی افغان کسب کرده‌ است، حفظ کند.

آمریکا ۹ هزار و ۸۰۰ سرباز خود را پس از اتمام عملیات جنگی در افغانستان در پایان سال ۲۰۱۴ میلادی در این کشور نگه خواهد داشت.

بر اساس برنامه‌ای که رییس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید اعلام کرد این تعداد به تدریج از افغانستان خارج می‌شوند و تنها هزار سرباز پس از سال ۲۰۱۶ میلادی در افغانستان باقی خواهند ماند.

طبق این برنامه دو ساله که اجرای آن بسته به امضای توافق نامه امنیتی توسط دولت افغانستان است، وظیفه نیروهای آمریکایی در این مدت آموزش نیروهای افغان، حمایت از «عملیات ضد تروریستی» و حفاظت از سفارت آمریکا خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز