خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر موقت اوکراین:

در حال حاضر مذاکره با روسیه امکان‌پذیر نیست

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۴۵۴

در شرایط کنونی، مذاکره با روسیه برای حل بحران اوکراین بدون حضور ایالات متحده و اتحادیه اروپا ناممکن است؛ به محض اینکه با روس‌ها بدون حضور غرب بر سر میز مذاکره بنشینید، قطعا در صدد فریبکاری بر خواهند آمد.

همزمان با کاهش درگیری در فرودگاه دونتسک، نخست‌وزیر اوکراین مذاکره دوجانبه با روسیه را ناممکن دانسته است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی بی‌سی٬ رسانه‌های خبری اوکراین گزارش دادند که در پی نبرد سنگین روزهای اخیر بین نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان هوادار روسیه بر سر کنترل فرودگاه شهر دونتسک، از امروز – سه‌شنبه - از شدت درگیری در فرودگاه کاسته شده و اوضاع نسبتا آرام است.

براساس این گزارش‌ها، نیروهای دولتی توانسته‌اند حداقل بخشی از فرودگاه را از کنترل شورشیان خارج کنند اما هنوز بر تمامی این فرودگاه مسلط نیستند. شهر دونتسک از مناطق فعالیت شبه‌نظامیان طرفدار روسیه در شرق اوکراین است.

اگرچه به نقل از وزارت دفاع اوکراین گزارش شده که نیروهای دولتی تمامی فرودگاه را از کنترل شورشیان خارج کرده‌اند، هنوز هم از محل فرودگاه صدای تیراندازی پراکنده شنیده به گوش می‌رسد.

همزمان، «آرسنی یاتسنیوک» نخست وزیر موقت اوکراین گفته است که به مقام‌های روسیه اعتماد ندارد تا برای حل بحران کنونی با آنها وارد مذاکرات دوجانبه شود. یاتسنیوک در سخنانی که از تلویزیون اوکراین پخش می‌شد، تاکید کرد: «در شرایط کنونی، مذاکره با روسیه برای حل بحران اوکراین بدون حضور ایالات متحده و اتحادیه اروپا ناممکن است.»

نخست‌وزیر موقت اوکراین افزود: «به محض اینکه با روس‌ها بدون حضور غرب بر سر میز مذاکره بنشینید، قطعا در صدد فریبکاری بر خواهند آمد.»

سخنان نخست‌وزیر موقت اوکراین در حالی منتشر می‌شود که پیش از این «پترو پوروشنکو» رئیس‌جمهوری منتخب اوکراین، از گفت‌وگو با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه برای حل بحران سیاسی کشور استقبال کرده و گفته بود که آمادگی آن را دارد که تا اواسط ماه آینده میلادی، با پوتین دیدار کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز