خبرگزاری کار ایران

موفقیت احزاب «استقلال بریتانیا» و «کارگر» در انتخابات شوراهای محلی

کد خبر : ۱۷۰۳۱۲

با شمارش نزدیک به نیمی از آرای انتخابات شوراهای محلی در انگلستان و ایرلند شمالی اینک مشخص شده است که حزب استقلال بریتانیا در کسب آرای مردم موفقیت جدی داشته است.

«نایجل فاراژ» رهبر حزب «استقلال بریتانیا» گفته است که حزب وی در انتخابات عمومی سال آینده انگلیس یک بازیگر جدی خواهد بود که برای نخستین بار شانس کسب کرسی در مجلس عوام پارلمان این کشور را خواهد داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی٬ با شمارش نزدیک به نیمی از آرای انتخابات شوراهای محلی در انگلستان و ایرلند شمالی اینک مشخص شده است که حزب استقلال بریتانیا در کسب آرای مردم موفقیت جدی داشته است.

این حزب خواستار خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و بستن مرزهای کشور به روی مهاجران است.

حزب کارگر، حزب اصلی مخالف نیز در حال افزایش کرسی های خود در شوراهای محلی است و احزاب حاکم محافظه‌کار و لیبرال دموکرات هر کدام تا کنون بیش از ۱۳۰ کرسی از دست داده‌اند.

موفقیت حزب استقلال بریتانیا در مناطق مختلف، از جمله اسکس(در شرق انگلستان) و راثرام(در شمال)، باعثشد که حزب کارگر نتواند در حدی که انتظار داشت٬ در شوراهای محلی کرسی کسب کند.

با این حال، حزب کارگر اعلام کرده است که تا کنون در بسیاری از مناطق حساس پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است و انتظار دارد با کسب اعتماد مردم نسبت به سیاست‌های خود حزب محافظه کار(حزب اصلی ائتلاف حاکم کنونی) را در انتخابات عمومی سال آینده شکست دهد.

حزب محافظه کار تا کنون کنترل ۹ شورای محلی را از دست داده است و لیبرال دموکرات‌ها هم دو شورا و بیش از یک سوم کرسی‌های محلی خود را از دست داده‌اند.

انتظار می‌رود نتایج قطعی انتخابات شوراهای محلی تا پایان جمعه مشخص شود.

انتخابات شوراهای محلی انگلستان و ایرلند شمالی همزمان با انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا روز گذشته برگزار شد.

قرار است شمارش آرای انتخابات پارلمان اروپا همزمان با ۲۷ کشور دیگر عضو این اتحادیه روز یکشنبه آغاز شود و انتظار می رود که نتایج آن انتخابات آخر وقت یکشنبه شب اعلام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز