خبرگزاری کار ایران

درگیری‌های بنغازی ۱۷۰ کشته و زخمی بر جای گذاشت

کد خبر : ۱۶۸۳۳۶

در درگیری میان نیروهای نظامی وابسته به «خلیفه حفتر» افسر بازنشسته ارتش لیبی و دو گروه از شبه‌نظامیان در بنغازی تا کنون ۲۴ نفر کشته و ۱۴۶ نفر نیز زخمی شدند.

در درگیری میان شبه‌نظامیان در شهر «بنغازی» در شرق لیبی تا کنون ۱۷۰ نفر کشته و زخمی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز، در درگیری میان نیروهای نظامی وابسته به «خلیفه حفتر» افسر بازنشسته ارتش لیبی و دو گروه از شبه‌نظامیان در بنغازی تا کنون ۲۴ نفر کشته و ۱۴۶ نفر نیز زخمی شدند.

برخی مسئولان لیبی تاکید کردند که چندین بمب‌افکن و بالگرد نیز که به نظر می‌رسد به نیروهای حفتر پیوسته‌اند، از روز جمعه بر فراز بنغازی به پرواز درآمده و مواضع دو گروه از شبه‌نظامیان را بمباران کردند.

این مسئولان افزودند که نیروهای حفتر دو پایگاه گردان‌های «راف الله السحاتی» و «۱۷فوریه» که وابسته به «جماعت انصار الشریعه» هستند را محاصره کرده‌ و به شدت با آن‌ها درگیر شدند.

برخی منابع امنیتی نیز گفتند که حفتر و نیروهایی که به وی پیوسته‌اند، عملیات پاک‌سازی گروه‌های شبه‌نظامی را در بنغازی آغاز کرده‌اند و برخی از افراد مسلح از خارج بنغازی به وی پیوسته‌اند.

در همین حال، فرودگاه بین المللی بنغازی شب گذشته در پی درگیری‌های خونین در این شهر بسته شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز