خبرگزاری کار ایران

دولت ترکیه تعلل در حادثه انفجار معدن را رد کرد

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۳۱۵

عده زیادی از شهروندان و اتحادیه‌های کارگری ترکیه دولت این کشور را به سوء مدیریت در حادثه انفجار معدن متهم کرده و با برگزاری تظاهرات نسبت به سیاست‌های دولت ابراز خشم کرده‌اند.

مقام‌های دولتی و شرکت معدن ذغال سنگ سومای ترکیه هر گونه سهل‌انگاری منجر به وقوع انفجار در این معدن را رد کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز٬ عده زیادی از شهروندان و اتحادیه‌های کارگری ترکیه دولت این کشور را به سوء مدیریت در حادثه انفجار معدن متهم کرده و با برگزاری تظاهرات نسبت به سیاست‌های دولت ابراز خشم کرده‌اند.

در همین حال، پلیس ضد شورش ترکیه برای متفرق کردن چند هزار معترض عزادار در شهر معدنی سوما از گاز اشک‌آور و خودرو‌های آب‌پاش برای متفرق استفاده کرد.

معترضان خواهان استعفای «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه بودند.

بنابر این گزارش، با کشف ۱۴ جسد دیگر در محل انفجار معدن زغال سنگ، تعداد کشته‌شدگان به ۲۹۸ تن رسید. وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد که هنوز هیچ نشانه‌ای از دو یا سه معدنچی مفقود شده، یافت نشده است.

تظاهرات ضددولتی در ترکیه روز جمعه به استانبول نیز کشیده شد. پلیس در این شهر به بیش از ۱۵۰ معترض که با روشن کردن شمع و چیدن کلاه ایمنی معدنچیان، ‌قصد ادای احترام به آنها را داشتند، حمله کرد.

پلیس و نیروهای امنیتی ترکیه شماری از معترضان را دستگیر کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز