خبرگزاری کار ایران

درگیری مردم با شبه‌نظامیان در بنغازی ۱۰کشته و زخمی برجای گذاشت

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۷۶۷

در درگیری میان مردم خشمگین در بنغازی با شبه‌نظامیان گروه «گردان ۱۷فوریه» سه غیرنظامی کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

در درگیری میان مردم معترض در شهر «بنغازی» در شرق لیبی با یک گروه از شبه‌نظامیان ۱۰ نفر کشته و زخمی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، یک منبع امنیتی لیبیایی گفت که در درگیری میان مردم خشمگین در بنغازی با شبه‌نظامیان گروه «گردان ۱۷فوریه» سه غیرنظامی کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

شاهدان عینی نیز گفتند که شهروندان خشمگین که برخی با خود سلاح داشتند، شب گذشته در برابر مقر گردان ۱۷ فوریه در بنغازی تجمع کرده و خواستار تحویل مجرمانی شدند که در قتل شهروندان در این شهر دست دارند.

این شاهدان افزودند که افراد گردان ۱۷ فوریه که زیر مجموعه ریاست ستاد مشترک ارتش لیبی است، با سلاح‌های سبک و متوسط در برابر مقر این گردان تمرکز کردند.

تنش میان شهروندان در بنغازی و شبه‌نظامیان گردان ۱۷ فوریه پس از آن به وجود آمد که ساکنان این شهر گردان ۱۷ فوریه را متهم به قتل روزانه افراد ارتش، پلیس و فعالان کردند.

بنا بر این گزارش، گردان ۱۷ فوریه نخستین گردان مسلحی بود که در پی انقلاب ۱۷ فوریه علیه نظام سابق این کشور تشکیل شد و پس از آن به ارتش لیبی پیوست و لشکر ۳۱۹ نامیده شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز