خبرگزاری کار ایران

حمله انتحاری در عراق ۱۱ کشته و ده‌ها زخمی بر جای گذاشت

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۳۸۵

یک مامور پلیس گفت که بمب‌گذار انتحاری با خودروی خود که حاوی مواد منفجره ‌بود به ساختمان پلیس حمله کرد.

حمله‌ای انتحاری به یک مقر پلیس در شهر حله، مرکز استان بابل عراق حداقل ۱۱ کشته و ۲۰ زخمی برجای گذاشت.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه‌وله٬ یک مامور پلیس به آسوشیتدپرس گفت که بمب‌گذار انتحاری با خودروی خود که حاوی مواد منفجره ‌بود به ساختمان پلیس حمله کرد.

به گفته‌ این مامور پلیس، چهار نفر از کشته‌شدگان این حمله‌ انتحاری از نیروهای پلیس بودند.

یک پزشک محلی نیز تایید کرد که حداقل ۲۰ نفر در این حمله زخمی شدند. وی جراحات برخی از آسیب‌دیدگان را جدی توصیف کرد.

تعداد حملات تروریستی و صدمات ناشی از آن در عراق همچنان رو به افزایش است. در سال گذشته‌ی میلادی حملات انتحاری متعدد در مناطق مختلف عراق جان حداقل دو هزار و ۷۵۰ نفر را گرفت و هزاران نفر دیگر را زخمی کرد.

قرار است هفته‌ آینده‌ انتخابات پارلمانی عراق برگزار شود. این سومین انتخابات عراق بعد از سقوط صدام و نخستین انتخابات پارلمانی بعد از خروج نیروهای امنیتی آمریکا از این کشور است. با نزدیک ‌شدن زمان انتخابات حملات تروریستی و تهدیدها در این کشور شدت گرفته است.

نیروهای امنیتی عراق در انتخابات شوراهای شهر در سال گذشته موفق شدند بسیاری از عملیات تروریستی را خنثی کرده و میزان خشونت در روزهای نزدیک به انتخابات را کاهش دهند. با این ‌حال در انتخابات پارلمانی سال جاری مقام‌ها تاکنون در کنترل خشونت‌ها موفقیت چندانی نداشته‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز