خبرگزاری کار ایران

یک سیاستمدار لیبرال رئیس کمیته تدوین قانون اساسی جدید لیبی شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۶۸۳

«علی الترهونی» از شخصیت‌های مخالف لیبی به شمار می‌رود که به عنوان استاد دانشگاه در چندین دانشگاه آمریکایی در حوزه‌های اقتصاد و علوم سیاسی تدریس می‌کرد.

«علی الترهونی» از مخالفان لیبرال به عنوان رئیس کمیته تدوین قانون اساسی جدید لیبی انتخاب شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، «محمد التومی» یکی از اعضای کمیته تدوین قانون اساسی لیبی گفت که اعضای کمیته تدوین قانون اساسی لیبی شب گذشته برای انتخاب رئیس این کمیته پشت درهای بسته در شهر «البیضاء» در شرق این کشور جلسه برگزار کردند.

التومی افزود که الترهونی در این جلسه که ۴۷ عضو از مجموع ۶۰ عضو کمیته تدوین قانون اساسی در آن شرکت داشتند، با اکثریت آراء به عنوان رئیس این کمیته انتخاب شد.

وی به تعداد آرایی که الترهونی در جلسه شب گذشته به دست آورد، اشاره‌ای نکرد.

بنا بر این گزارش، علی الترهونی از شخصیت‌های مخالف لیبی به شمار می‌رود که به عنوان استاد دانشگاه در چندین دانشگاه آمریکایی در حوزه‌های اقتصاد و علوم سیاسی تدریس می‌کرد. وی که ملیت آمریکایی نیز دارد، در سال ۲۰۱۱ میلادی و در پی انقلاب لیبی به کشورش بازگشت و در دولت شورای انتقالی که پس از انقلاب شکل گرفت، مسئولیت وزارتخانه‌های دارایی و نفت را به عهده داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز