خبرگزاری کار ایران

انتقاد آمریکا، اروپا و سازمان ملل از برنامه برگزاری انتخابات در سوریه

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۶۳۷

دبیر کل سازمان ملل متحد این طرح را محکوم کرده و گفت که این برنامه می‌تواند تلاش‌ها برای میانجی‌گری توافقی به منظور پایان جنگ داخلی سه ساله را بی‌اثر کند.

آمریکا، اتحادیه اروپا و دبیر کل سازمان ملل برنامه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه را که در پارلمان این کشور اعلام شد، محکوم کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، آمریکا برنامه دولت سوریه برای برگزاری انتخابات در روز سوم ژوئن را به عنوان تلاشی برای «به مضحکه گرفتن دموکراسی» رد کرده است.

«بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل متحد هم این طرح را محکوم کرده و گفت که این برنامه می‌تواند تلاش‌ها برای میانجی‌گری توافقی به منظور پایان جنگ داخلی سه ساله را بی‌اثر کند.

اتحادیه اروپا هم مانند آمریکا برگزاری انتخابات در این شرایط را «تمسخر دموکراسی» خوانده است.

تخمین زده می‌شود که در جنگ داخلی سوریه ۱۵۰ هزار نفر کشته شده‌اند.

انتظار می‌رود «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه برای سومین بار نامزد شود. دوره ریاست جمهوری در سوریه هفت ساله است که از زمان مرگ «حافظ اسد» در اختیار پسر وی بشار اسد بوده است. بشار اسد نخستین بار در سال ۲۰۰۰ و بعد در سال ۲۰۰۷ میلادی رئیس‌جمهوری شد.

اسد تصمیم برای شرکت در انتخابات را اعلام نکرده اما ناظران عدم کاندیداتوری وی را دور از ذهن می‌دانند. در سال ۲۰۱۲ متمم‌هایی به قانون اساسی اضافه شد که امکان شرکت چند نامزد را فراهم می‌کرد، اما بعید است کسی به طور جدی اسد را به چالش بگیرد.

دولت اخیرا قانونی انتخاباتی را وضع کرد که بر اساس آن نامزد‌ها باید ده سال اخیر را در سوریه بوده باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز