خبرگزاری کار ایران

مقام‌های امنیتی افغان:

طالبان به برنامه امنیتی انتخابات افغانستان دست نیافته است

کد خبر : ۱۵۶۶۵۸

روه طالبان روز گذشته با نشر خبرنامه‌ای ادعا کرده بود که به برنامه امنیتی انتخابات افغانستان دست یافته است اما سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت که این ادعای طالبان بخشی از جنگ روانی آنها بوده و حقیقت ندارد.

مقام‌های امنیتی افغان می‌گویند گروه طالبان برنامه امنیتی انتخابات این کشور را به دست نیاورده‌ است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی٬ گروه طالبان روز گذشته با نشر خبرنامه‌ای ادعا کرده بود که به برنامه امنیتی انتخابات افغانستان دست یافته است.

این گروه تصاویری از کپی اسنادی در این زمینه را نیز ضمیمه این خبرنامه کرده بود.

اما «ظاهر عظیمی» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان امروز پنجشنبه‌ در یک نشست خبری گفت که این ادعای طالبان بخشی از جنگ روانی آنها بوده و حقیقت ندارد.

به گفته وی برای تامین امنیت انتخابات آمادگی کامل وجود دارد و در روز انتخابات همه نیروهای زمینی و هوایی در حالت آماده‌باش خواهند بود و به هر فعالیت احتمالی شبه‌نظامیان پاسخ خواهند داد.

عظیمی گفت که نیروهای ارتش در همه نقاطی که احتمال تهدیدهای امنیتی وجود دارد، مستقر شده و خلاهای امنیتی را پر کرده‌اند تا شورشیان نتوانند برای برهم زدن انتخابات تلاش کنند.

وی می‌گوید: «در روز انتخابات حرکات نسبت به حرکات روزهای قبل از انتخابات، کاملا متفاوت است. فضای امنیتی قسمی است که خیلی از فرصت‌ها را از مخالفان می‌گیرد مثلا رفت و آمدها کم می‌شود، همه جا بازرسی صورت می‌گیرد، تمام نیروها در تامین امنیت شرکت می‌کنند و تمام مراکز تحت پوشش قرار می‌گیرند.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز