خبرگزاری کار ایران

دمشق ارتش ترکیه را متهم به تجاوز به خاک سوریه کرد

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۶۳۲

ترکیه از گروه تروریستی «جبهه النصره» که در فهرست گروه‌های تروریستی سازمان ملل قرار دارد برای حمله به منطقه کسب حمایت لجستیکی و نظامی کرده است.

دمشق طی دو نامه جداگانه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت ارتش ترکیه را متهم به تجاوز به خاک سوریه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، در این دو نامه‌ وزارت خارجه سوریه از دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت و کمیته‌های فرعی این شورا خواست تمام تدابیر لازم و فوری را برای محکومیت دست داشتن ترکیه در حمایت از گروه‌های تروریستی مسلح که به منطقه «کسب» در شمال «لاذقیه» حمله کردند، اتخاذ کنند.

وزارت خارجه سوریه در نامه‌های خود تاکید کرد که در پی ناکامی همه تلاش‌ها و اقدامات نظام حاکم بر ترکیه برای شکست سوریه، ارتش ترکیه به دستور نخست وزیر این کشور به طور آشکار به خاک سوریه تجاوز کرده است.

این وزارتخانه تصریح کرد که ارتش ترکیه از حمله گروه‌های تروریستی مسلح به منطقه کسب در شمال سوریه و اطراف آن با تانگ و توپخانه حمایت کرده است.

در این نامه‌ها همچنین آمده است که ترکیه از زمان آغاز بحران در سوریه به طور مستقیم از گروه‌های تروریستی در سوریه حمایت کرده است و ده‌ها هزار تروریست از این کشور به خاک سوریه عبور کرده‌اند.

وزارت خارجه سوریه در ادامه نامه‌های خود تصریح کرد که ترکیه از گروه تروریستی «جبهه النصره» که در فهرست گروه‌های تروریستی سازمان ملل قرار دارد برای حمله به منطقه کسب حمایت لجستیکی و نظامی کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز