خبرگزاری کار ایران

استفاده از تجهیزات نوین در کشف بقایای هواپیمای ام‌اچ ۳۷۰

کد خبر : ۱۵۵۳۹۹

جست‌وجوها برای یافتن آثاری از این هواپیما بر اساس تصاویر ماهواره‌ای جدیدی که منطقه نهایی سقوط را مشخص کرده است٬ ادامه خواهد یافت.

«هشام‌الدین حسین» وزیر حمل و نقل مالزی در یک کنفرانس خبری، آخرین اطلاعات درباره سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ خطوط هوایی این کشور را ارائه داد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز٬ حسین گفت که بر اساس تجزیه و تحلیل کارشناسان، هواپیما در منطقه‌ای در جنوب اقیانوس هند و در دو هزار و ۵۰۰ کیلومتری جنوب غربی شهر «پرت» استرالیا در آب‌ها سقوط کرده است.

وی افزود که این هواپیما پس از آخرین تماس، در روز هشتم ماه مارس و در ساعت ۱۷ و ۱۵ هزاران کیلومتر از مسیر اصلی خود دور شده که علت این تغییر مسیر مشخص نیست.

هشام‌الدین حسین گفت: «جست‌وجوها برای یافتن آثاری از این هواپیما بر اساس تصاویر ماهواره‌ای جدیدی که منطقه نهایی سقوط را مشخص کرده است٬ ادامه خواهد یافت. در کنار تیم تجسس مالزی، هواپیماهایی از کره‌جنوبی، چین و استرالیا در این جست‌وجو شرکت خواهند کرد و کشتی های بسیار مجهز آمریکایی نیز در این کار شرکت دارند.»

به گفته وزیر ترابری مالزی، آمریکا یک سیستم ردیاب بسیار قوی را به بندر پرت استرالیا ارسال کرده است، این سیستم که روی کشتی نصب می‌شود٬ می‌تواند سیگنال‌های جعبه سیاه را از فاصله ۶ هزار متری عمق دریا تشخیص دهد.

وی افزود: «امروز به دلیل شرایط بد جوی امکان ادامه عملیات جست‌وجو وجود ندارد اما این عملیات در روزهای آینده ادامه خواهد یافت.»

روز گذشته «نجیب رزاق» نخست‌وزیر مالزی در نشستی مطبوعاتی، خبر سقوط پرواز ام اچ ۳۷۰ خطوط هوایی این کشور در آب‌های جنوبی اقیانوس هند را به طور رسمی اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز