خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی آمریکا برای فرستادن مکان‌یاب جعبه سیاه به اقیانوس هند

asdasd
کد خبر : ۱۵۵۲۳۶

مکان‌یاب جعبه سیاه که در کشتی قرار دارد به سیگنال‌های ارسالی از آن حساس است و می‌تواند محل احتمالی قرار گرفتن آن را مشخص کند.

مرکز فرماندهی آمریکا در اقیانوس آرام اعلام کرده است که در صورتی که قطعه‌ای از هواپیمای ناپدید شده خطوط مالزی در اقیانوس هند یافت شود، به محل، مکان‌یاب جعبه سیاه اعزام می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس٬ مکان‌یاب جعبه سیاه که در کشتی قرار دارد به سیگنال‌های ارسالی از آن حساس است و می‌تواند محل احتمالی قرار گرفتن آن را مشخص کند.

در این بیانیه که توسط «کریس باد» افسر عملیاتی ناوگان هفتم آمریکا در اقیانوس آرام منتشر شده٬ آمده است که این مکان‌یاب قادر است «پینگ‌های» ارسالی را از عمقی تا شش هزار و ۱۰۰ متر زیر دریا دریافت کند.

کریس باد اعلام کرد که چنانچه قطعه‌ای یافت شود٬ می‌توان در اسرع وقت و پیش از آن‌که باتری فرستنده جعبه سیاه که عمر محدودی دارد به پایان برسد، برای پیدا کردن آن وارد عمل شد.

بر اساس این گزارش٬ این مساله لزوما این موضوع به معنی آن نیست که اتفاق مهمی در عملیات جست‌وجو رخ داده و بیشتر نوعی آماده‌سازی‌ است.

در حال حاضر ۱۰ هواپیما از جمله از استرالیا، نیوزلند و چین در جست‌وجوی محلی هستند که پیدا شدن هواپیما در آن با احتمال بیشتری روبه‌رو است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز