خبرگزاری کار ایران

تظاهرات مخالفان و هواداران بوتفلیقه در پایتخت الجزایر

کد خبر : ۱۵۳۹۰۴

چندین جنبش مدنی الجزایری در مرکز الجزیره علیه کاندیداتوری بوتفلیقه برای چهارمین دوره ریاست‌جمهوری‌ تظاهرات کردند.

پایتخت الجزایر شاهد تظاهرات مخالفان و هواداران «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهوری الجزایر بود.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، چندین جنبش مدنی الجزایری در مرکز الجزیره علیه کاندیداتوری بوتفلیقه برای چهارمین دوره ریاست‌جمهوری‌ تظاهرات کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات ضمن مخالفت با کاندیداتوری بوتفلیقه در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده الجزایر خواستار تغییر نظام و مبارزه با فساد شدند.

پلیس الجزایر برای متفرق کردن تظاهرات مسالمت‌آمیز معترضان هیچ گونه دخالتی نکرد.

در مقابل، هواداران بوتفلیقه نیز به منظور حمایت از وی برای کاندیداتوری برای یک دوره ریاست جمهوری جدید در پایتخت تجمع کردند.

«عبدالملک السلال» نخست‌وزیر سابق الجزایر که برای اداره ستادهای تبلغیاتی بوتفلیقه هفته گذشته از مقام خود کناره‌گیری کرد، در جمع هواداران رئیس‌جمهوری الجزایر «بهار عربی» را به یک «حشره» توصیف کرد.

السلال تاکید کرد که بهار عربی یک حشره است که با «حشره کش» می‌توان آن را از بین برد.

نخست‌وزیر سابق الجزایر همچنین به دانشجویان دختر وعده مسکن و کار و نیز به مردم الجزایر وعده اصلاحات سیاسی، گشایش، آزادی و دموکراسی داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز