خبرگزاری کار ایران

مقام‌های واشنگتن:

امیدواریم مساله کریمه به مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران لطمه نزند

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۵۳۰

یک مقام ارشد دولت آمریکا با شرکت در یک کنفرانس تلفنی با خبرنگاران در واشنگتن ابراز امیدواری کرد که مناقشه روسیه و اوکراین بر سر منطقه خودمختار کریمه، آینده مذاکرات هسته‌ای گروه ۵ + ۱ با ایران را در معرض خطر قرار ندهد.

آمریکا امیدوار است بحران کریمه به همکاری این کشور با روسیه بر سر مذاکرات هسته‌ای با ایران لطمه نزند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، یک مقام ارشد دولت آمریکا با شرکت در یک کنفرانس تلفنی با خبرنگاران در واشنگتن ابراز امیدواری کرد که مناقشه روسیه و اوکراین بر سر منطقه خودمختار کریمه، آینده مذاکرات هسته‌ای گروه ۵ + ۱ با ایران را در معرض خطر قرار ندهد.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: «حتی زمانی که اختلاف‌هایی(میان اعضای گروه ۱ + ۵) بروز می‌کند، که گاهی این طور است، ما این اختلافات را کنار می‌گذاریم. زمانی که با ایران مذاکره می‌کنیم، کاملا متحد هستیم.»

مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱ + ۵ این هفته در وین از سر گرفته می‌شود.

این در حالی است که مذاکرات وزرای خارجه آمریکا و روسیه در آستانه برگزاری همه‌پرسی روز یکشنبه در منطقه خودمختار کریمه بدون موفقیت پایان یافت.

ساکنان شبه‌جزیره کریمه قرار است در این همه‌پرسی نظر خود را درباره استقلال این منطقه خودمختار از اوکراین و پیوستن به روسیه اعلام کنند.

آمریکا و دیگر کشورهای غربی این همه‌پرسی را غیرقانونی می‌دانند و به روسیه درباره انضمام این شبه‌جزیره به خاک خود هشدار داده‌اند.

این مقام آمریکایی با اشاره به این موضوع گفت: «به‌رغم آن چه که روزهای آینده رخ می‌دهد، به رغم اقدام‌های جامعه جهانی در پاسخ به تصمیم‌های روسیه و پاسخ این کشور به این تصمیم‌ها، امیدواریم مذاکرات به خطر نیفتد.»

مقام‌های آمریکایی پیش‌ از این گفته بودند که بحران اوکراین به همکاری با روسیه با سر مسائلی مانند ناآرامی‌های سوریه و گفت‌وگوها درباره برنامه هسته‌ای ایران لطمه نزده است.

اما به گفته تحلیلگران، در صورت ضمیمه شدن کریمه به روسیه و تحریم مقام‌های این کشور توسط آمریکا و اتحادیه اروپا، تضمینی برای ادامه همکاری میان کرملین و کاخ‌سفید بر سر مسائل بین‌المللی وجود نخواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز