خبرگزاری کار ایران

سنای آمریکا تلاش برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را از سر گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۱۱۳

رهبر حزب جمهوری‌خواه در سنای آمریکا به خبرنگاران گفت که سناتورهای حزب وی قصد دارند این بسته تحریمی جدید علیه ایران را به عنوان یک ماده الحاقی به یک لایحه مربوط به نظامیان پیشین آمریکایی اضافه کنند.

به‌رغم مخالفت‌های دولت آمریکا با اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران، سناتورهای جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا تلاش جدیدی را برای رای‌گیری درباره یک بسته تحریمی جدید آغاز کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، سناتور «میچ مک‌کانل»، رهبر حزب جمهوری‌خواه در سنای آمریکا به خبرنگاران گفت که سناتورهای حزب وی قصد دارند این بسته تحریمی جدید علیه ایران را به عنوان یک ماده الحاقی به یک لایحه مربوط به نظامیان پیشین آمریکایی اضافه کنند.

مک‌کانل با بیان این‌که «چندین ماه است سعی داریم بحثو رای‌گیری در مورد این لایحه تحریمی را به اجرا بگذاریم» به خبرنگاران گفت که زمان تصویب درباره این لایحه اهمیت بسیار زیادی دارد.

این لایحه که در ماه دسامبر ارائه شده است، از حمایت ۵۹ سناتور از میان ۱۰۰ سناتور آمریکایی برخوردار است که در این میان، ۱۶ نفر از سناتورهای حامی این لایحه نیز از حزب دموکرات هستند.

تنظیم‌کنندگان اصلی لایحه مربوط به بسته تحریمی مضاعف علیه ایران، «رابرت منندز»، سناتور دموکرات از نیوجرسی، و «مارک کرک»، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت ایلینوی هستند.

رای‌گیری برای تصویب این لایحه، ماه گذشته به حالت تعلیق درآمد و «هری رید» رهبر دموکرات‌ها در سنا بار دیگر تاکید کرده است که همچنان با به رای گذاشتن این لایحه موافق نیست.

رید افزود که کنگره نباید با مسئله برنامه هسته‌ای ایران به صورت تک‌حزبی برخورد کند اما «جمهوری‌خواه‌ها سعی دارند درارتباط با این مسئله دو حزب اصلی آمریکا را در برابر هم قرار دهند.»

دولت باراک اوباما همواره گفته است که اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران با شروط توافق موقتی که با ایران در زمینه هسته‌ای امضا شده مغایرت دارد و تهدید کرده‌است که چنین لایحه‌ای را وتو خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز