خبرگزاری کار ایران

سوریه طرح جدیدی برای نابودی سلاح‌های شیمیایی خود ارائه کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۳۲

دولت سوریه طرح جدیدی را برای نابودی سلاح‌های شیمیایی خود ارائه کرد که بر اساس آن پس از پایان مهلت مورد توافق با سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی حداکثر ۱۰۰ روز دیگر برای نابودی سلاح‌های شیمیایی‌ سوریه به این کشور مهلت داده شود.

برخی دیپلمات‌های غربی اعلام کردند که دولت سوریه طرح ۱۰۰ روزه‌ای برای نابودی سلاح‌های شیمیایی خود ارائه کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، این دیپلمات‌ها گفتند که دولت سوریه طرح جدیدی را برای نابودی سلاح‌های شیمیایی خود ارائه کرد که بر اساس آن پس از پایان مهلت مورد توافق با سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی حداکثر ۱۰۰ روز دیگر برای نابودی سلاح‌های شیمیایی‌ سوریه به این کشور مهلت داده شود.

برخی منابع نیز گفتند که کشورهای عضو شورای امنیت بر سر چگونگی تعامل با طرح جدید سوریه برای نابودی سلاح‌های شیمیایی‌ این کشور دچار دو دستگی شدند.

در حالی که روسیه و چین خواستار آن شدند که در قبال طرح ۱۰۰ روزه سوریه نرمش نشان داده شود، آمریکا و اتحادیه اروپا با احتیاط با این طرح برخورد کردند.

یکی از منابع در سازمان ملل نیز گفت که آمریکا با طرح سوریه برای دادن مهلت ۱۰۰ روزه جدید به مهلتی که قبلا بر سر آن توافق شده است، مخالفت کرد.

در همین حال، «مایکل لوهان» سخنگوی سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی گفت که این سازمان طرح جدید سوریه را دریافت کرده است.

لوهان افزود که طرح سوریه در نشست سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی که قرار است اوایل ماه آینده میلادی برگزار شود، بررسی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز