خبرگزاری کار ایران

پوتین:‌

خطر شیوع بیماری‌های همه‌گیر در جهان بالاست

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۱۷۶

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که خطر شیوع بیماری‌های همه‌گیر در جهان همچنان بالاست.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه امروز –چهارشنبه- در اولین کنفرانس بین‌المللی روسیه و آفریقا برای کنترل بیماری‌های عفونی گفت که خطر شیوع بیماری‌های همه‌گیر جدید در جهان زیاد است و قاره آفریقا به ویژه در برابر این چالش‌ها آسیب‌پذیر است.

پوتین گفت: «خطر ظهور پاندمی‌های جدید و گسترش بیماری‌های خطرناک شناخته‌شده در جهان به طور چشمگیری بالا است و قاره آفریقا به طور خاص در برابر این چالش‌ها آسیب‌پذیر است و به تسریع در توسعه امکانات پزشکی، علمی و فناوری برای محافظت از جمعیت در برابر خطر عفونت‌ها و بیماری‌های مسری مختلف نیاز دارد».

وی افزود: «روسیه به نوبه خود آماده همکاری فعال‌تر در این بخش مهم از مراقبت‌های بهداشتی است».

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد: «برنامه کمک به کشورهای آفریقایی در زمینه بهداشت و اپیدمیولوژی که در سال گذشته راه‌اندازی شد، بر تامین ده آزمایشگاه سیار با سطح بالای حفاظت بیولوژیکی، آموزش بیش از ۳۵۰ متخصص آفریقایی و سری تحقیقات علمی مشترک تمرکز دارد».

پوتین تاکید کرد که شرکت‌کنندگان در کنفرانس که نمایندگان ادارات و خدمات دولتی مربوطه، پزشکان، اپیدمیولوژیست‌ها و میکروبیولوژیست‌ها از بیست کشور جهان هستند، قادر خواهند بود دانش و تجربه حرفه ای را در زمینه پیشگیری و واکنش به شیوع بیماری های عفونی تبادل کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز