خبرگزاری کار ایران

روزنامه حریت گزارش داد:‌

پیام بلینکن به ترکیه پیش از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۷۴۷

بنا به گزارش رسانه‌ها، قبل از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل، ‌‌وزیر ‌خارجه آمریکا، از ‌همتای ترک خود خواست که پاسخ تهران «به صورت محدود صورت گرفته و شکلی اغراق‌آمیز نداشته باشد».

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، بنا به گزارش رسانه‌ها، قبل از حمله تنبیهی ایران به اسرائیل، ‌«آنتونی بلینکن»، وزیر ‌خارجه آمریکا، از «هاکان فیدان»، وزیر‌ خارجه ترکیه خواست که پاسخ تهران «محدود صورت گرفته و شکلی اغراق‌آمیز نداشته باشد».

روزنامه حریت گزارش داد: «در ۱۱ آوریل، آنتونی بلینکن، وزیر ‌خارجه آمریکا با هاکان فیدان تماس گرفت و این اطلاعات را به وی ابلاغ کرد: همه اطلاعاتی که در اختیار ما قرار دارد نشان می‌دهد که ایران به اسرائیل حمله خواهد کرد. ما می‌خواهیم پاسخ ایران محدود بوده و اغراق‌آمیز نباشد. اگر حمله محدود باشد، ما مطابق آن پاسخ خواهیم داد.»

این روزنامه توضیح داد که پس از این سخنان، بلینکن از فیدان خواسته است که این پیام را به ایران برساند.

حریت ادعا کرد که فیدان در دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر ‌خارجه ایران، از وی خواست تا ایران پاسخی متعادل داشته باشد و نسبت به تشدید جنگ منطقه‌ای هشدار دهد و وزیر ایران نیز در پاسخ گفت که ما به همین شکل پاسخ خواهیم داد‌. روزنامه حریت گزارش داد که این پیام به ایالات متحده منتقل شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز