خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگوی تلفنی عباس و عبدالفتاح السیسی درباره تحولات غزه

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۴۰۹

رئیس‌جمهوری مصر در گفت‌وگو با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر تعهد و تلاش خود برای حل و فصل درگیری در غزه تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر در گفت‌وگو با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر تعهد و تلاش خود برای حل و فصل درگیری در غزه تأکید کرد. 

وی گفت: «مصر تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد و با همه طرف‌های بین المللی و منطقه ای تماس برقرار می‌کند تا تجاوز به مردم فلسطین را متوقف کند، کمک‌های بشردوستانه ارائه کرده و از آوارگی جلوگیری کند».

رهبران دو کشور روز سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی مشترک بر لزوم تسریع در برقراری آتش‌بس و کمک‌های بشردوستانه و پزشکی بیشتر گفت‌وگو کردند. دو طرف همچنین در مورد چگونگی جلوگیری از تشدید درگیری‌های نظامی و جابه‌جایی غیرنظامیان در غزه و کرانه باختری صحبت کردند.

عباس از عبدالفتاح السیسی برای حمایت از «بسیج اجماع بین‌المللی» برای پایان دادن به خصومت‌ها و به رسمیت شناختن کشور فلسطین تشکر کرد.

این تماس در بحبوحه مذاکرات جاری میان اسرائیل و حماس در قاهره صورت می‌گیرد. ایالات متحده، مصر و قطر در مذاکرات با هدف دستیابی به توافق مبادله زندانیان و توقف درگیری میانجیگری می‌کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز