خبرگزاری کار ایران

مقاله مشترک سران فرانسه، مصر و اردن درباره تحولات غزه

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۰۱۸

رؤسای جمهور فرانسه و مصر و پادشاه اردن با انتشار مقاله‌ای مشترک خواستار آتش‌بس فوری در غزه و اجرای قطع‌نامه‌های سازمان ملل شدند.

 به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، رؤسای جمهور فرانسه و مصر و پادشاه اردن با انتشار مقاله‌ای مشترک خواستار آتش‌بس فوری در غزه و اجرای قطع‌نامه‌های سازمان ملل شدند.

«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه، ‌«عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهوری مصر و «عبدالله دوم»، پادشاه اردن طی مقاله‌ای مشترک ‌تأکید کردند که جنگ غزه و فجایع انسانی در این منطقه باید هم‌اکنون متوقف شود.

در این مقاله آمده که خشونت و تروریسم و جنگ نمی‌تواند حامل صلح برای خاورمیانه باشد و تحقق صلح با اجرای راه حل دو کشوری و تضمین اینکه مردم فلسطین و اسرائیل دیگر شاهد آنچه از ۷ اکتبر به بعد رخ داده، نباشند به دست می‌آید.

آنان با اشاره به قطع‌نامه ۲۷۲۸ شورای امنیت خواستار اجرای فوری و بدون قید و شرط این قطع‌نامه و آزادی فوری همه زندانیان از سوی حماس شدند و بر حمایت از مذاکرات حماس و رژیم صهیونیستی با وساطت قطر و امریکا و مصر تأکید کردند.

سران مصر و فرانسه و اردن همچنین نسبت به حمله رژیم صهیونیستی به رفح هشدار دادند و تأکید کردند: «جان‌های همه قربانیان به یک اندازه مورد احترام است و نقض قوانین انسانی و خشونت و تروریسم و حمله به غیر نظامیان از جانب هر طرفی که باشد محکوم است».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز