خبرگزاری کار ایران

هشدار گوترش نسبت به استفاده اسرائیل از هوش مصنوعی برای شناسایی اهداف

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۵۸۰

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که در حالی که دولت اسرائیل به اشتباهات خود در قتل هفت امدادگر اذعان کرده است، باید تحقیقات مستقل و تغییرات «معناداری» در میدان انجام شود.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که در حالی که دولت اسرائیل به اشتباهات خود در قتل هفت امدادگر اذعان کرده است، باید تحقیقات مستقل و تغییرات «معناداری» در میدان انجام شود.

گوترش ادامه داد که مشکل اساسی این نیست که چه کسی در قتل کارکنان آشپزخانه مرکزی جهان مرتکب اشتباه شده است، بلکه «روال‌های نظامی موجود است که اجازه می‌دهد این اشتباهات بارها و بارها تکرار شود».

وی افزود: «رفع این شکست‌ها مستلزم تحقیقات مستقل و تغییرات معنادار در میدان است».

گوترش همچنین گفت که از گزارش‌ها مبنی بر اینکه کمپین بمباران ارتش اسرائیل شامل هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای شناسایی اهداف می‌شود، «عمیقاً نگران» است.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: «هیچ بخشی از تصمیم‌ها درباره زندگی و مرگ که بر کل خانواده‌ها تأثیر می گذارد، نباید به محاسبه الگوریتم‌ها واگذار شود. من برای سال‌ها در مورد خطرات تسلیحاتی شدن هوش مصنوعی و کاهش نقش اساسی عامل انسانی هشدار داده‌ام. هوش مصنوعی باید به عنوان نیرویی برای خیر به نفع جهان استفاده شود، نه این‌که در راستای  صنعتی کردن جنگ باشد و مسئولیت را محو کند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز