خبرگزاری کار ایران

برنی سندرز:

یکی از بدترین فجایع انسانی تاریخ در غزه رخ می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۷۱۱

سناتور دموکرات ایالات متحده تاکید کرد که یکی از بدترین فجایع انسانی تاریخ در غزه در حال رخ دادن است.

به گزارش ایلنا به نقل از ام اس ان بی سی، «برنی سندرز»، سناتور دموکرات کنگره آمریکا از ایالت «ورمانت» در پیامی خطاب به «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از او خواست که از کشتن مردم بی‌گناه دست بردارد.

سندرز یک روز پس از کشته شدن هفت امدادگر در حمله اسرائیل به غزه گفت: «کشتار مردم بی گناه را متوقف کنید. دو‌سوم مردم کشته شده‌اند، بیش از ۳۲ هزار نفر در غزه که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند، کشته شده‌اند. این نابخشودنی است».

وی با تاکید بر اینکه آنچه اکنون در غزه اتفاق می‌افتد یکی از بدترین فجایع انسانی در تاریخ جهان معاصر است، گفت: «‌ما اکنون از احتمال مرگ صدها هزار کودک و انسان‌های دیگر از گرسنگی صحبت می‌کنیم. درست است که حماس آغازگر این جنگ بوده است، اما این نیز درست است که آنچه اسرائیل در حال حاضر انجام می‌دهد نه تنها جنگ با حماس بلکه جنگ جنگ علیه کل مردم فلسطین است».

سندرز تاکید کرد: «۷۰ درصد از واحدهای مسکونی غزه ویران شده یا آسیب دیده‌اند. یک میلیون و ۸۰۰ هزار آواره و از خانه های خود رانده شده‌اند. ما از افرادی صحبت می کنیم که امروز غذا، آب، تجهیزات پزشکی یا سوخت ندارند».

وی افزود: «این موضوع وحشتناکی است. این نابخشودنی است. اکنون باید پایان یابد. ایالات متحده نمی‌تواند به همدستی در وحشتی که اکنون در حال وقوع است، ادامه دهد».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز