خبرگزاری کار ایران

مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل کناره‌گیری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۷۹۶

سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد که مسئول امور بشردوستانه این سازمان که اخیراً بر دسترسی بیشتر کمک‌های بشردوستانه به غزه تمرکز کرده بود، تصمیم دارد در پایان ژوئن از سمت خود کناره‌گیری کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «فرحان حق» سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام کرد که «مارتین گریفیث» مسئول امور بشردوستانه این سازمان که اخیراً بر دسترسی بیشتر کمک‌های بشردوستانه به غزه تمرکز کرده بود، تصمیم دارد در پایان ژوئن از سمت خود کناره‌گیری کند.

حق، دلیل کناره‌گیری گریفیث را مسائل مربوط به سلامتی وی اعلام کرده است. 

گریفیث دیپلماتی بریتانیایی است که از سال ۲۰۲۱ ریاست دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل را بر عهده داشته است.

حق در بیانیه‌ای افزود: «وی به‌طور خستگی‌ناپذیر از رسیدن کمک‌های نجات‌بخش به نیازمندان و منابع مورد نیاز برای این کار حمایت کرد. وی که یک دیپلمات و میانجی کارکشته است، نقشی کلیدی در رهبری واکنش بشردوستانه سازمان ملل متحد و شرکا و مذاکره برای راه‌حل‌های برخی از حل‌نشدنی‌ترین بحران‌ها ایفا کرده است».

گریفیث در پستی در ایکس اعلام کرد که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل را از تصمیم خود برای کناره‌گیری در ماه ژوئن آگاه کرده است، اما دلیلی برای تصمیم خود ارائه نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز