خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه آمریکا:

شکاف‌ها بر سر دستیابی به توافق آتش‌بس موقت کمتر شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۸۲۰

وزیر خارجه آمریکا گفت که اختلاف‌نظرها برای دستیابی به آتش‌بس موقت در ازای آزادی گروگان‌ها در حال کاهش است، اما «هنوز چالش‌های جدی وجود دارد».

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت که اختلاف‌نظرها برای دستیابی به آتش‌بس موقت در ازای آزادی گروگان‌ها در حال کاهش است، اما «هنوز چالش‌های جدی وجود دارد».

بلینکن در جریان کنفرانس خبری در قاهره با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر، گفت: «همانطور که می‌دانید، ما با مصر، قطر و اسرائیل کار کرده‌ایم تا یک پیشنهاد قوی روی میز بگذاریم. حماس به آن پاسخ داد».

وی افزود که به‌رغم «دشوار بودن»، دستیابی به یک معامله همچنان امکان‌پذیر است. 

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: «طرف‌ها هر روز روی این موضوع کار می‌کنند. هنوز چالش‌های واقعی وجود دارد. ما شکاف‌ها را کم کرده‌ایم اما هنوز اختلاف‌نظرهایی وجود دارد».

بلینکن با اشاره به تصمیم رژیم صهیونیستی برای عملیات زمینی در رفح گفت که ایالات متحده معتقد است که «می‌توان بدون عملیات زمینی بزرگ در رفح با حماس به طور مؤثر مقابله کرد».

وی گفت که عملیات زمینی اقدامی «اشتباه» خواهد بود و مقام‌ها زمانی که هیأت اسرائیلی هفته آینده به واشنگتن بروند، طرح های جایگزین را ترسیم خواهند کرد.

در همین حال، سامح شکری گفت که وی و بلینکن بر سر برنامه‌ریزی «گام های مشخص» برای افزایش کمک‌های بشردوستانه در غزه توافق کردند.

وزیر خارجه مصر تصریح کرد که واشنگتن و قاهره در مخالفت کامل با عملیات نظامی در رفح همسو هستند.

وزیر امور خارجه مصر افزود که مصر «هر اقدامی که برای تسهیل توقف درگیری‌ها و پایان دادن به فعالیت‌های نظامی لازم باشد، انجام خواهد داد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز