خبرگزاری کار ایران

تأکید بلینکن و بن‌فرحان بر اهمیت مشارکت‌های منطقه‌ای برای حل بحران غزه

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۵۶۸

وزیر خارجه آمریکا و همتای عربستانی وی طی دیداری، بر اهمیت تداوم مشارکت‌های منطقه‌ای در رساندن کمک‌های بشردوستانه به غزه و در نهایت حل و فصل مناقشه تأکید کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا و «فیصل بن فرحان آل سعود» همتای عربستانی وی طی دیداری بر اهمیت تداوم مشارکت‌های منطقه‌ای در رساندن کمک‌های بشردوستانه به غزه و در نهایت حل و فصل مناقشه تأکید کردند.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که دو طرف «درباره نیاز فوری به حفاظت از همه غیرنظامیان در غزه» و افزایش فوری جریان کمک‌ها گفت‌وگو کردند.

وی افزود: «بلینکن بر تعهد ایالات متحده برای دستیابی به صلح پایدار از طریق ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی با تضمین‌های امنیتی برای اسرائیل تأکید کرد».

بلینکن در سفرهای اخیر خود به منطقه تاکید کرده است که اگر دولت اسرائیل می‌خواهد به عادی‌سازی با عربستان سعودی دست یابد و حمایت همسایگان عرب خود را می‌خواهد، باید تصمیم‌های «سخت» بگیرد و به سمت راه‌حل دو کشور حرکت کند.

این دیپلمات ارشد آمریکایی امروز -چهارشنبه- با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی دیدار خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
نظرات خوانندگان
  • یک مسلمان

    بار دیگر آمریکا به کمک آل سعود و تشکیلات خودگردان در پی آنند که یک کلاه گشاددیگری، گشادتر از قبل بر سر مسلمانان و فلسطینیان بگذارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز