خبرگزاری کار ایران

پیام جداگانه گوترش برای پوتین، اردوغان و زلنسکی درباره امنیت در دریای سیاه

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۰۰۹۵

دبیر کل سازمان ملل پیام‌های جداگانه‌ای به رؤسای جمهور روسیه، ترکیه و اورکاین درباره تضمین امنیت در دریای سیاه ارسال کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل فاش کرد که این سازمان در ماه فوریه پیام‌هایی را به «ولادیمیر پوتین»، «رجب طیب اردوغان» و «ولودیمیر زلنسکی»، رؤسای جمهور روسیه، ترکیه و اوکراین درباره تضمین امنیت کشتیرانی در دریای سیاه ارسال کرده است.

«استفان دوجاریک»، سخنگوی دبیر کل گفت: «ما به مذاکره با همه طرف‌ها ادامه می دهیم تا از تداوم تجارت، استمرار عرضه مواد غذایی و سلامت کشتی‌ها اطمینان حاصل کنیم».

وی گفت: «در همین راستا، دبیرکل در اوایل ماه فوریه نامه‌هایی را به روسای جمهور روسیه، ترکیه و اوکراین ارسال کرد و تاکید کرد که آزادی دریانوردی غیرنظامی همچنان هدف اصلی تلاش‌های سازمان ملل است و مسیرهای غذایی و تجاری باید ایمن باشند». 

دوجاریک افزود: «صادرات مواد غذایی و کشاورزی که از دریای سیاه عبور می کند، همچنان برای بازارهای جهانی و امنیت غذایی جهانی حیاتی است».

وی تاکید کرد: «اگرچه در ماه‌های اخیر حجم صادرات مواد غذایی از دریای سیاه بهبود چشمگیری داشته است اما کشتی‌هایی که از اوکراین و روسیه حرکت می‌کنند، همچنان با خطرهای ناشی از هدف قرار دادن بنادر و مین‌های دریایی مواجه هستند».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز