خبرگزاری کار ایران

واکنش چین به اظهارات پوتین درباره استفاده از سلاح هسته‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۳۶۶

سخنگوی وزارت خارجه چین به اظهارات رئیس‌جمهور روسیه درباره استفاده از تسلیحات هسته‌ای واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «وانگ ونبین»، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به سخنان «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه درباره سلاح‌های هسته‌ای گفت که پکن همواره از قدرت‌های هسته‌ای می‌خواهد که به مفهوم امنیت مشترک پایبند باشند.

وی امروز –چهارشنبه- طی اظهار نظر درباره اظهارات پوتین در مورد اصول استفاده احتمالی روسیه از تسلیحات هسته‌ای خود گفت: «من از اظهارات روسیه در این زمینه اطلاعی ندارم اما تاکید می کنم که پنج قدرت هسته‌ای در ژانویه ۲۰۲۲ بیانیه‌ای مبنی بر جلوگیری از جنگ هسته‌ای صادر و تأکید کردند که جنگ هسته‌ای پیروز نخواهد داشت و روسیه نیز بارها بر این موضوع تاکید کرده است».

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: «پکن همواره از همه کشورهای دارای سلاح هسته‌ای می‌خواهد به مفهوم امنیت مشترک پایبند باشند و تعادل و ثبات استراتژیک جهانی را حفظ کنند».

وی افزود: «در شرایط کنونی همه طرف‌ها باید اقدامات واقعی را در راستای تشویق به صورت مشترک برای کاهش تنش اتخاذ کنند».

پوتین پیشتر گفته بود که روسیه تنها در صورتی از تسلیحات هسته‌ای استفاده خواهد کرد که موضوع مربوط به موجودیت کشور یا آسیب به حاکمیت و استقلال آن باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز