خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه قطر:

توافق آتش‌بس در غزه در آینده نزدیک مختمل نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۹۰۹۸

سخنگوی وزارت خارجه قطر امروز -سه‌شنبه- گفت که توافق آتش‌بس بین اسرائیل و حماس قریب‌الوقوع نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر امروز -سه‌شنبه- گفت که توافق آتش‌بس بین اسرائیل و حماس قریب‌الوقوع نیست.

الانصاری به سی‌ان‌ان گفت: «ما در حال حاضر درگیر گفت‌وگوی سازنده بین هر دو طرف هستیم؛ وضعیت میدانی بسیار دشوار است و در حال حاضر به توافق نزدیک نیستیم».

وی ادامه داد: «برخی مسائل همچنان باقی مانده است، از جمله نهایی کردن وضعیت سربازان اسرائیلی، این‌که چه تعداد از مردم وارد غزه شده و از این منطقه خارج می‌شوند و چگونه کمک ها می‌تواند وارد غزه شود».

ماجد الانصاری افزود: «ما در حال میانجی‌گری بین طرفین هستیم و منتظریم ببینیم آیا در چند روز آینده نتیجه ای حاصل خواهد شد یا خیر».

این مقام قطری با اشاره به وقفه‌ای که در ماه نوامبر در درگیری‌ها ایجاد شد، گفت که این بار به قالب جدیدی نیاز است.

وی ادامه داد: «ما فرمول وقفه روز به روز دفعه قبل را امتحان کردیم و این کار جواب نداد، زیرا در پایان، هر دو طرف بر سر فهرست‌ها و نحوه اجرای آنها اختلاف‌نظر خواهند داشت. ما به مرحله اول جامع‌تری نیاز داریم که به ما فرصت دهد تا مذاکرات برای مراحل بعدی را تصویب کنیم».

این مقام قطری با بیان این‌که برخی از مقام‌ها از جمله «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی «در حال حاضر کلید تضمین توافق را در اختیار دارند»، از آنها خواست که مذاکرات را بررسی کنند.

وی ادامه داد: «هر روزی که می‌گذرد خطری برای جان گروگان‌ها و خطری برای زندگی غیرنظامیان غزه است و ادامه این جنگ به نفع هیچ کس نیست».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز