خبرگزاری کار ایران

بایدن:

خط قرمزی برای حمایت از اسرائیل وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۸۰۲۹

رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرد هیچ خط قرمزی وجود ندارد که اسرائیل را از حمایت ایالات متحده محروم کند.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه آمریکایی ام‌اس‌ان‌بی‌سی، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرد که هیچ خط قرمزی وجود ندارد تا اسرائیل را از حمایت آمریکا محروم کند.

بایدن در پاسخ به این پرسش که آیا خط قرمزی برای  اسرائیل وجود دارد که نباید در حمله به حماس از آن عبور کند و آیا حمله گسترده اسرائیل در رفح یک خط قرمز به شمار می رود؟ گفت: «هیچ خط قرمزی برای اسرائیل وجود ندارد تا آن را از کمک‌های آمریکا محروم کند». 

وی افزود: «من هرگز اسرائیل را رها نخواهم کرد. دفاع از اسرائیل بسیار مهم است. هیچ خط قرمزی وجود ندارد که بخواهم محموله‌های تسلیحاتی را به طور کامل متوقف کنم زیرا در این صورت اسرائیلی‌ها فقط با سامانه گنبد آهنین محافظت نخواهند شد».

بایدن در عین حال گفت: «البته خطوط قرمزی وجود دارد. امکان ندارد ۳۰ هزار فلسطینی دیگر بمیرند».

وی افزود: «راه‌های دیگری برای مقابله با شوک ناشی از حمله حماس وجود دارد». 

رئیس ‌جمهور آمریکا تاکید کرد که نتانیاهو باید به جان بی‌‌گناهان که در نتیجه اقدامات انجام شده از دست می رود، توجه بیشتری داشته باشد. 

بایدن گفت: «من با آن مرد (بنیامین نتانیاهو) گفتم: ببین، همان اشتباهی را که ایالات متحده مرتکب شد تکرار نکن. به رغم اینکه ما به اسامه بن لادن رسیدیم اما نباید وارد عراق و افغانسان می‌شدیم، این کار ضروری نبود و بیشتر از آن که مشکلات را حل کند، مشکلات ایجاد کرد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز