خبرگزاری کار ایران

هشدار دیپلمات‌های ناتو به کشورهای اروپایی در رابطه با خروج احتمالی آمریکا از این ائتلاف

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۹۸۹

‌دیپلمات‌های ناتو از کشور‌های اروپایی خواستند تا برای خروج آمریکا از ائتلاف آماده باشند.

 به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، دیپلمات‌های ناتو از کشور‌های اروپایی خواستند تا برای خروج آمریکا از ائتلاف آماده باشند.

دیپلمات‌های ناشناس از کشور‌های عضو این ائتلاف به روزنامه تلگراف گفتند: «کشورهای اروپایی باید برای سناریویی که در آن آمریکا تحت ریاست احتمالی جدید دونالد ترامپ از ناتو خارج شود، آماده باشند.»

اشاره دیپلمات‌ها به هشدار ماه گذشته ترامپ بود که او روسیه را تشویق می‌کند به هر عضو ناتو که دستورالعمل‌های هزینه‌های دفاعی این ائتلاف را رعایت نمی‌کند حمله کند.

یکی از مقامات نسبت به اظهارات ترامپ ابراز نگرانی کرد و افزود: «هیچ کس نمی‌داند که او در آینده چه خواهد کرد».

این دیپلمات افزود تعداد کشورهایی که به هدف ناتو برای تخصیص ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی برای مخارج‌ دفاعی رسیده اند به طور چشمگیری افزایش یافته، بنا‌بر‌این این اعضا می‌توانند به ترامپ بگویند «او به آنچه می‌خواست رسید».

به گفته این مقام رسمی، اعضای ناتو باید بیشتر در امنیت اروپا پیشگام باشند، به این دلیل که اگر «آمریکا از ناتو خارج شود شکاف بزرگی ایجاد خواهد شد». 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز