خبرگزاری کار ایران

نجیب میقاتی:

صلح پایدار در منطقه مستلزم توقف تجاوز اسرائیل به غزه و لبنان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۲۷۷

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان تاکید کرد که صلح در منطقه مستلزم توقف تجاوز اسرائیل به جنوب لبنان و غزه است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، «نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که تحقق صلح و رفاه در منطقه کاملا مستلزم توقف تجاوزهای اسرائیل به جنوب لبنان و غزه است.

میقاتی طی سخنرانی در افتتاحیه مجمع عربی برای توسعه پایدار در خانه سازمان ملل در بیروت گفت: «همکاری ما با هم برای ساختن آینده‌ای بهتر برای نسل کنونی و آینده خود و تبدیل منطقه به مکانی برای صلح و رفاه ابتدا و به وضوح مستلزم توقف تجاوزهای اسرائیل به جنوب لبنان و غزه و حرکت به سمت صلح و الزام اسرائیل به اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی به ویژه قطعنامه شماره ۱۷۰۱ و کلیه تصمیمات مربوط به لبنان و عقب‌نشینی از تمام اراضی اشغال شده این کشور هستند». 

وی افزود: «این واقعیت فشار بزرگی بر لبنان به شمار می‌رود و مستلزم بالا بردن صدای خود برای درخواست از جامعه بین‌الملل جهت توقف جنایت های کنونی، بازدارندگی دشمن و تلاش برای ارائه راهکار‌های صلح‌آمیز برای مشکلات منطقه به شمار می‌رود که مهم‌ترین آن مسئله فلسطین است». 

میقاتی تاکید کرد که لبنان به عنوان بخشی از این منطقه با چالش‌های بزرگی مواجه است، اما ما به توانایی خود برای در کنار هم بودن و دستیابی به توسعه پایدار و صلح در منطقه اطمینان داریم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز