خبرگزاری کار ایران

زاخارووا:

توافق‌های امنیتی میان غرب و اوکراین نشان از تقابل طولانی‌مدت با روسیه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۵۲۲

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که توافق‌های امنیتی میان کی‌یف و غرب نشان دهنده متقابل طولانی مدت با روسیه است.

 

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که توافق های صورت گرفته میان اوکراین با بسیاری از کشورهای غربی نشان ی دهد که هدف آنها رویارویی طولانی مدت با روسیه است.

زاخارووا امروز –چهارشنبه- افزود: «به رغم ماهیت نمادین توافق های به اصطلاح ضمانت امنیتی و عدم وجود چیز جدیدی در آنها می توان گفت که امضای این توافق‌ها در کنار کمک‌های نظامی که قبلا به کی‌یف ارائه شده است، گام جدید دیگری در جنگ ترکیبی علیه روسیه است و این امر به مفهوم تمرکز بر رویارویی طولانی مدت با روسیه و عدم تمایل به دنبال کردن راه حل سیاسی و دیپلماتیک برای بحران اوکراین است». 

وی تاکید کرد که چنین اقداماتی انتخاب نخبگان حاکم در اروپای غربی است، نه شهروندان آن. 

زاخارووا گفت: «واشنگتن این مسیر را در پیش گرفت و به جای مالیات دهندگان، شهروندان و مردم کشورهای اتحادیه اروپا را انتخاب کرد».

پیشتر گزارش شده بود که اوکراین و نروژ مذاکرات خود را بر سر توافقی آغاز کرده‌اند که ضمانت‌های امنیتی را برای کی‌یف فراهم می کند. همچنین اسناد دوجانبه مشابهی قبلا میان اوکراین و بریتانیا، آلمان، ایتالیا، کانادا و فرانسه امضا شده است که ممکن است به عنوان جایگزینی برای پیوستن کی‌یف به ناتو باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز