خبرگزاری کار ایران

انتقاد شدید دبیرکل ناتو از موضع چین در قبال جان باختن ناوالنی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۷۸۸

دبیرکل ناتو از واکنش دولت چین به جان باختن سیاستمدار منتقد کرملین در زندان، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو از واکنش دولت چین به جان باختن «الکسی ناوالنی» سیاستمدار منتقد کرملین در زندان، به شدت انتقاد کرد.

وی افزود که ما بیانیه‌ای از وزیر خارجه چین شنیدیم که گفته بود که مرگ ناوالنی یک «مسأله داخلی روسیه» است. استولتنبرگ در کنفرانس امنیتی مونیخ به خبرنگاران گفت: «خوب، این یک موضوع داخلی روسیه نیست، زیرا همه ما می‌دانیم که این نتیجه رژیم استبدادی در مسکو است».

دبیرکل ناتو ادامه داد: «ناوالنی به ناحق توسط رژیم روسیه دستگیر شد، وحشیانه مسموم شد و اساسا به اعدام محکوم شد، زیرا او شجاعت ایستادگی در برابر پوتین را داشت».

وی افزود که بهترین راه برای گرامی‌داشت یاد ناوالنی، حمایت از اوکراین در جنگش علیه تهاجم روسیه است.

استولتنبرگ واکنش چین به کشته شدن ناوالنی را بخشی از الگوی گسترده‌تری از حمایت چین، متحد روسیه از جنگ پوتین در اوکراین دانست و گفت که نتیجه آن پیامدهای جهانی خواهد داشت.

وی تأکید کرد که پکن جنگ در اوکراین را از نزدیک تماشا می‌کند و آنچه امروز در اوکراین اتفاق می‌افتد، می‌تواند فردا در آسیا نیز رخ دهد. هر چه پوتین در اوکراین موفق‌تر باشد، احتمال اینکه «شی جینپینگ» رئیس‌جمهوری چین علیه تایوان از زور استفاده کند، بیشتر می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز