خبرگزاری کار ایران

مقام روس:

اتحادیه اروپا دیگر شریک تجاری مهمی برای روسیه نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۵۸۸

سرپرست نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه دیگر شریک تجاری مهمی برای روسیه به شمار نمی‌رود.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «کریل لوگوینوف»، سرپرست نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه دیگر شریک تجاری مهمی برای مسکو نیست و حجم تجارت بین دو طرف همچنان رو به کاهش است.

وی افزود: «واضح است که اتحادیه اروپا دیگر شریک تجاری مهمی برای روسیه نیست، بروکسل مسیر جنگ اقتصادی را در پیش گرفته، تحریم های بی‌پایانی را علیه کشور ما اعمال کرده و به دنبال مداخله در روابط اقتصادی مسکو با کشورهای ثالث بوده است».

لوگوینوف تاکید کرد که بر اساس داده‌های یورواستات، حجم تجارت بین اتحادیه اروپا و روسیه در سال ۲۰۲۳ کاهش یافت و جایگاه روسیه از رتبه پنجم به دهم در فهرست شرکای تجاری اصلی اتحادیه اروپا تنزل پیدا کرد.

وی افزود: « حجم تجارت روسیه با اتحادیه اروپا طی ۱۱ ماه از سال ۲۰۲۳ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ به میزان ۶۶ و یک دهم درصد کاهش یافته و ۲۴۳ میلیارد و ۵۰۰ ملیون یورو به ۸۲ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو رسیده است».  

همچنین در این بازه زمانی حجم واردات محصولات از روسیه به اتحادیه اروپا با کاهش ۷۵ و ۶ دهم درصدی به ۴۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو رسید و حجم صادرات کالا از اتحادیه به روسیه با کاهش ۳۰ و ۳ دهم درصدی به ۳۵ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو  کاهش یافت.

این دیپلمات روس ادامه داد: «مقام‌های اتحادیه اروپا ناگزیر درک می‌کنند که چنین جهش‌های شدید در حجم تجارت با ما بر زندگی عادی اروپایی های تاثیر می‌گذارد اما بوروکرات‌های اروپایی برای همه موارد یک بهانه دارند و آن اینکه باید با تهدید روسیه مقابله کرد».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز