خبرگزاری کار ایران

مجلسی در گفت‌وگو با ایلنا تشریح کرد:

تأثیر وضعیت جسمی و روحی بایدن بر جایگاه دموکرات‌ها/ ۳ سناریوی احتمالی پیش روی بایدن در اثنای انتخابات

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۵۰۸

کارشناس مسائل آمریکا گفت: رئیس‌جمهوری آمریکا با ادامه روند فعلی، خود و حزب دموکرات را با مشکلات جدی روبه‌رو می‌کند و محیط را برای جمهوری‌خواهان علیه دموکرات‌ها و کاخ‌سفید آماده کرده است.

فریدون مجلسی، کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به گزارش بازرس ویژه درباره وخامت وضعیت بایدن و گمانه‌زنی در مورد عدم امکان اداره کشور توسط وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: مسأله شخصی بایدن و مشکلات جسمی و روانی وی به نظر می‌رسد که بیش از هر چیز رنگ و بوی فراجناحی دارد. او تصمیمات مهمی را در شرایط حاد و بحرانی فعلی و گذشته اتخاذ کرده که البته این تصمیمات هم جنبه شخصی نداشته و ساختار کلی ایالات متحده آن تصمیمات را پس از جمع‌بندی‌های چند لایه اتخاذ و برای اجرا به وی ابلاغ کرده است. این در حالیست که اساساً بازی‌های سیاسی و دلیل حمایت وی از اسرائیل و مسائل دیگر در حوزه سیاست خارجی نشان از آن دارد که تمام ساختار سیاسی آمریکا پشت این تصمیمات ایستاده‌اند. به عنوان مثال واکنش‌های میدانی به پرونده یمن یا سناریوهای موجود در اوکراین همگی برآیند یک مسأله و تصمیم‌گیری فراجناحی است.

وی ادامه داد: در این میان ما شاهد یک سری از مشکلات در جسم و روح بایدن هستیم و این روند به جایی رسیده که منتقدان وی اعلام کرده‌اند رئیس جمهور ایالات متحده به صورت رباتیک رفتار می‌کند و اتفاقاً مردم آمریکا روی چنین مسائلی حساس هستند و به این موضوعات فکر می‌کنند. به موازات افکار عمومی بدون شک کارشناسان و تحلیلگران هم به این مسائل اشاره می‌کنند و در کل رفتار وی که توأم با یک سری از مشکلات روانی و جسمی است از نظر هیچکس در ایالات متحده و خارج از این کشور پنهان نمانده است. واقعیت این است که نمی‌دانم بایدن با این شرایط جسمی و روحی چرا مجدداً نامزد انتخابات ریاستجمهوری ایالات متحده شده است. او با ادامه این روند به صورت کلی خود و حزب دموکرات را با مشکلات جدی روبه‌رو می‌کند و محیط را برای جمهوری‌خواهان علیه دموکرات‌ها و کاخ سفید آماده کرده است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: واقعیت این است که در مقابل تمام این مسائل، دونالد ترامپ هم به دنبال آن است تا از این وضعیت به نفع خود استفاده و بهره‌برداری کند. او همین حالا به نوعی نشان داده که اگر مجدداً روی کار بیاید، یک بحران جدید در آمریکا و دنیا به وجود خواهد آورد و در این راستا بایدن را هم به سخره گرفته است. معتقدم که نه تنها جو بایدن بلکه دونالد ترامپ هم برای ریاست جمهوری آتی ایالات متحده مناسب نیستند؛ چراکه هر دو نامزد، مشکلات خاص خود را دارند و حتی ممکن است بایدن در آینده و در اثنای انتخابات انصراف دهد، یا کنار گذاشته شود و یا یک معاون تحمیلی را برای دور بعد در کنار او قرار دهند که در هر صورت می‌تواند گویای وضعیت فعلی رئیس‌جمهوری آمریکا باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توجه داشته باشید که در هر ایالتِ آمریکا استقلال‌ برای تصمیم‌گیری وجود دارد و دولت فدرال هم کم و بیش در این مسائل دخالت می‌کند اما به همین دلیل رئیس‌جمهوری نمی‌تواند به صورت نهایی و انفرادی در امور جاری ایالات دخالت کند که البته مسائل حزبی هم در آن دخیل است. به هر ترتیب فرمانده کل قوا در ایالات متحده، رئیس جمهور این کشور است و به همین دلیل معتقدم که نه تنها بایدن بلکه رؤسای جمهور آینده آمریکا باید بتوانند چالش‌های خارجی را هم مدیریت کنند اما وضعیت جسمانی و روحی رئیس جمهور فعلی شک و تردیدهای زیادی را در این خصوص به وجود آورده است. در نهایت باید بگویم تمام این مسائل نشان می‌دهد که اوضاع چندان به نفع بایدن نیست و امکان دارد که او نتواند مجدداً وارد کاخ سفید شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز