خبرگزاری کار ایران

راشا تودی گزارش داد:

متن کامل پاسخ حماس به چارچوب کلی برای توافق جامع با مقامات اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۱۲۹

راشا تودی به متن کامل پاسخ حماس به چارچوب کلی برای توافق جامع با مقامات اسرائیلی برای توقف جنگ در غزه دست یافته است.

به گزارش ایلنا، راشا تودی به متن کامل پاسخ حماس به چارچوب کلی برای توافق جامع با مقامات اسرائیلی برای توقف جنگ در غزه دست یافته است. 

این در متن کلمه به کلمه پاسخی است که جنبش حماس به میانجیگران قطری و مصری در چارچوب چارچوب توافق‌نامه‌ای که پس از نشست پاریس به آن ارائه شد، ارائه کرد. طرف‌های آمریکایی و اسرائیلی نسخه‌ای از پاسخ حماس را دریافت کردند که در سه صفحه بوده و شامل اصلاحیه‌هایی در چارچوب توافقنامه به اضافه ضمیمه تضمین‌ها و خواسته‌هایی با هدف توقف تجاوز و از بین بردن اثرات آن است: 

 

مرحله اول (۴۵ روز):

این مرحله بشردوستانه با هدف آزادی تمامی اسرای اسرائیلی، زنان و کودکان (زیر ۱۹ سال، نه سربازان وظیفه)، سالمندان و بیماران، در ازای تعداد مشخصی از اسیران فلسطینی، علاوه بر تشدید کمک‌های بشردوستانه، جابجایی نیروها از مناطق پرجمعیت‌ و اجازه شروع کار بازسازی‌ بیمارستان‌ها، خانه‌ها و تأسیسات در تمام مناطق نوار غزه و اجازه دادن به سازمان ملل متحد و آژانس‌های آن برای ارائه خدمات بشردوستانه و ایجاد اردوگاه‌های سرپناه برای مردم، بر اساس موارد زیر است:

- توقف موقت عملیات نظامی، توقف تجسس هوایی و استقرار مجدد نیروهای اسرائیلی در خارج از مناطق پرجمعیت در سراسر نوار غزه، به طوری که در امتداد خط تقسیم، طرفین را قادر به تکمیل تبادل اسرا و بازداشت شدگان کند. دو طرف در ازای تعدادی از اسیران فلسطینی، اسرای اسرائیلی، زنان و کودکان (زیر ۱۹ سال، نه سربازان وظیفه)، سالمندان و بیماران را آزاد خواهند کرد، مشروط بر اینکه این امر به گونه ای انجام شود که در این مرحله آزادی تمام افرادی را که در این مرحله ‌نام آنها در لیست های مورد توافق قبلی گنجانده شده است، تضمین کند. 

- تشدید معرفی مقادیر لازم و کافی برای رفع نیازهای مردم با کمک‌های بشردوستانه، سوخت و امثال آن به صورت روزانه و همچنین اجازه ورود مقادیر مناسب کمک‌های بشردوستانه به همه‌ مناطق نوار غزه از جمله شمال نوار غزه و بازگشت آوارگان به محل زندگی خود در همه مناطق.

- بازسازی بیمارستان‌ها در تمام بخش‌ها، معرفی آنچه برای ایجاد کمپ‌ها/خیمه‌های بشردوستانه برای اسکان جمعیت ضروری است و از سرگیری کلیه خدمات بشردوستانه که توسط سازمان ملل متحد و آژانس‌های آن به مردم ارائه می‌شود.

- شروع بحث (غیر مستقیم) در مورد الزامات لازم برای بازگرداندن آرامش کامل به منطقه.

 

مرحله دوم (۴۵ روز):

مذاکرات (غیر مستقیم) در مورد الزامات لازم برای ادامه توقف عملیات نظامی متقابل و بازگشت به حالت آرامش کامل باید قبل از اجرای مرحله دوم تکمیل و اعلام شود. هدف از این مرحله آزادی تمامی اسرای مرد (غیر نظامی و سرباز وظیفه) است.

در ازای تعداد مشخصی از اسرای فلسطینی، تداوم اقدامات بشردوستانه برای مرحله اول، عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از خارج از مرزهای تمامی مناطق نوار غزه و آغاز کار بازسازی جامع منازل، تاسیسات و زیرساخت‌های موجود در نوار غزه انجام می‌شود، آن هم در تمام مناطق نوار غزه بر اساس مکانیسم‌های خاصی که ضامن اجرای این امر و پایان محاصره نوار غزه است. 

 

مرحله سوم (۴۵ روز):

این مرحله با هدف تبادل اجساد و بقایای کشته‌شدگان با دو طرف پس از رسیدگی و شناسایی آنها و ادامه اقدامات بشردوستانه براساس مراحل اول و دوم است. 

 

ضمیمه موافقتنامه چارچوب: جزئیات مرحله اول

- توقف کامل عملیات نظامی دو طرف و توقف کلیه اشکال فعالیت‌های هوایی از جمله شناسایی در طول این مرحله.

- جابجایی نیروهای اسرائیلی در خارج از مناطق پرجمعیت در سراسر نوار غزه، تا در امتداد خط تقسیم در شرق و شمال قرار گیرند تا طرفین بتوانند تبادل اسرا را کامل کنند.

طرف‌های مقاومت اسرای اسرائیلی اعم از زنان، کودکان (زیر ۱۹ سال، نه سربازان وظیفه)، سالمندان و بیماران را در ازای تمام اسرا در زندان‌های رژیم اشغالی اعم از زنان، کودکان، سالمندان (بیش از ۵۰ سال) آزاد خواهند کرد. 

 

مصر و قطر تلاش‌ها را با تمام مقامات لازم برای مدیریت و نظارت بر حصول اطمینان، دستیابی و تکمیل موارد زیر هدایت خواهند کرد:

۱- تهیه و معرفی تجهیزات سنگین کافی و لازم برای آواربرداری و آواربرداری.

۲- تهیه تجهیزات دفاع غیرنظامی و الزامات وزارت بهداشت.

۳- روند بازسازی بیمارستان‌ها و نانوایی‌ها در تمام بخش‌ها و معرفی آنچه که برای ایجاد کمپ/خیمه‌های جمعیتی برای سرپناه‌ مردم ضروری است.

۴- ورود حداقل ۶۰ هزار خانه موقت (کاروان/کانتینر) به طوری که از آغاز اجرای این مرحله هر هفته ۱۵ هزار خانه علاوه بر ۲۰۰ هزار چادر سرپناه‌ در هفته وارد نوار غزه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز