خبرگزاری کار ایران

هشدار دیده‌بان حقوق بشر نسبت به خطر وقوع زودهنگام قحطی در غزه

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۹۰۹

دیده‌بان حقوق بشر نسبت به وقوع زودهنگام قحطی در غزه به دلیل تعلیق کمک‌های مالی اونروا هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، دیده‌بان حقوق بشر تاکید کرد که با توجه به نقش آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی و خطر قحطی در نوار غزه، دولت ها باید به تامین مالی این آژانس به رغم ادعاهایی مبنی بر مشارکت ۱۲ نفر از کارکنان آن در عملیات هفتم اکتبر ادامه دهند.

«آکشایا کومار»، مدیر حمایت از بحران در سازمان دیده بان حقوق بشر گفت: «اتهامات علیه کارکنان اونروا خطرناک است و به نظر می رسد سازمان ملل متحد آنها را جدی می گیرد اما قطع کمک های مالی از این آژانس بین المللی که بیشترین توان را برای تامین غذا و داروی ضروری برای بیش ازدو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در غزه دارد، نشان دهنده بی تفاوتی بی رحمانه نسبت به هشدارهای کارشناسان ارشد جهان درباره خطر قریب الوقوع قحطی در غزه است». 

وی تاکید کرد: « وزیر خارجه اسرائیل به رغم افزایش خطر قحطی و دستور الزام آور صادر شده از سوی دادگاه بین المللی درباره پرونده مربوط به نسل کشی اعلام کرده است به طور آشکار به دنبال تعطیلی آژانس سازمان ملل است که بیشترین مسئولیت را برای ارائه کمک های نجات بخش دارد». 

این مقام سازمان ملل تاکید کرد که اگر دولت ها از تصمیم خود مبنی بر تعلیق کمک به اونروا به عنوان مجرای اصلی کمک های بشردوستانه به غزه عقب نشینی کنند، شریک یک فاجعه خواهند بود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز