خبرگزاری کار ایران

درگیری لفظی خبرنگار الجزیره با «جان کربی» در کنفرانس مطبوعاتی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۱۱۹

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا وارد جدال لفظی شدید با خبرنگار الجزیره درباره محبوبیت اقدامات اخیر رئیس‌جمهور این کشور در خاور‌میانه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از  القدس العربی، «جان کربی»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا وارد جدال لفظی شدید با خبرنگار الجزیره درباره محبوبیت اقدامات اخیر «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در خاورمیانه شد.

طبق این گزارش، «کیمبرلی هالکت»، خبرنگار الجزیره روز گذشته -دوشنبه- کربی را در کنفرانس مطبوعاتی درباره اینکه آیا بایدن حق دارد بدون موافقت کنگره به یمن حمله کند یا خیر. تحت فشار قرار داد.

کربی در پاسخ به این پرسش گفت: « بایدن بر اساس ماده دوم قانون اساسی این اختیار را دارد که چنین اقدامات نظامی را آغاز کند. ما جنگی را با حوثی‌ها آغاز نمی‌کنیم و به دنبال جنگ با ایران نیز نیستیم. کاخ سفید قانونگذاران را در جریان هر گونه اقدامات انجام شده قرار خواهد داد». 

هالکیت در ادامه از کربی پرسید که آیا وقت آن نرسیده که مردم آمریکا را که از عملکرد بایدن راضی نیستند،  مشارکت دهیم با توجه به اینکه مردم آمریکا از اقدامات بایدن «راضی نیستند».

کربی که از ادامه پرسش خبرنگار الجزیره ناراحت به نظر می‌رسید، در پاسخ گفت: «من فکر می‌کنم مردم آمریکا از حملات به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ خوشحال نیستند. به اعتقاد من آنها از کشته شدن سربازان آمریکایی در پایگاهی در اردن نیز خوشحال نیستند».

در ادامه این کنفرانس، تنش بین هالکیت و کربی با این پرسش که آیا محاسبات سیاسی پشت اقدامات بایدن وجود دارد یا خیر و آیا او هنگام بررسی این گزینه‌ها به نظرسنجی‌ها در سال انتخاباتی نیز توجه می‌کند یا خیر، بالا گرفت و این مقام آمریکایی در پاسخ گفت: «این یک سوال احمقانه است. رئیس‌جمهور هنگام تصمیم گیری برای دفاع از کشور به نظرسنجی‌ها یا تقویم انتخاباتی توجه نمی‌کند». 

خبرنگار الجز یره بلافاصله صحبت کربی را قطع و سوال کرد که آیا او به احساس آمریکایی‌ها درباره جنگ غزه اهمیت نمی دهد؟

کربی گفت: «آیا اجازه می‌دهید به این سوال پاسخ دهم؟ بایدن هنگام تصمیم گیری برای محافظت از نیروهایمان در خشکی و دریا به محاسبات سیاسی، نظرسنجی‌ها یا تقویم انتخاباتی نگاه نمی‌کند. هر عقیده‌ای خلاف این موضوع توهین آمیز است».

هالکیت در ادامه پرسید: «آیا بایدن به نتایج نظرسنجی‌ها درباره تمایل یا عدم تمایل مردم آمریکا به درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه هنگام سنجش  تصمیم‌گیری سیاسی اهمیت می‌دهد؟».

کربی گفت:  «اجازه دهید من شما را در همین نقطه متوقف کنم».  

این درگیری با مداخله « کارین ژان پی یر»، سخنگوی کاخ سفید متوقف شد. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز